Rimligt att byta kamremmar på Ducati Monster efter 700mil?

Det här borde väl bli ett bra topic på Ducceklubbens hemsida. KVALITETSREMMAR SOM ERSÄTTER ORGINALSKRÄPET, gör den sticky.

Precis det är oftast jap åkare som har synpunkter om priser o kostnader på Duccar inte duccatisterna!!
Undrar hur det kommer sig...:confused:

Det är intressant faktiskt. De duccefantaster jag känner blir nästan lite stolta när de berättar hur mycket senaste servicen kostade.

Har kört 20000mil med en Audi 100( tror bilen rullar fortfarande) MED HÖR OCH HÄPNA biltemas kamrem :tummenupp

Precis det är oftast jap åkare som har synpunkter om priser o kostnader på Duccar inte duccatisterna!!
Undrar hur det kommer sig...:confused:

Det är ju sporthoj.com i ett nötskal. Forumet där det läggs mer energi på att hacka på andras hojar/prylar än att faktiskt bara vara nöjd med det man har själv och glädjas å andras vägnar.:huvet:tungan

Vill bara påpeka att remmens intervaller faktiskt inte alltid kan jämföras! En fyrcylindrig Diesel bråkar bra mycket mer med remmen än vad en tex fem eller sexcylindrig gör. Likaså en twin typ Ducce kontra en radfyra från tex Yamaha.

Men det intressanta i kråksången var att Ducati vill byta efter två år oavsett om hojen inte rullat en meter :va

Det är intressant faktiskt. De duccefantaster jag känner blir nästan lite stolta när de berättar hur mycket senaste servicen kostade.

Det är väl deras sätt att säga "Kom hit sossedjävel så skall jag slå ihjäl dig med plånboken" :D

och våtkoppling :va

hujeeda mig, nu går skam på torra land.

Tycker specen på den hojen är smått fantastisk! Insugsventilerna är nästan 47!! mm och hojen varvar över 11000rpm :skrämd. Borret är på 112mm och allt drivs med en kedja! Låter helt sjukt i mina öron :kär

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT