Rimlig servicekostnad 100mil?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tänkte lämna in min nytjackade 660 på 100 milservice, enligt förra ägaren så är olja och filter redan bytt och ventilerna kollade för ett tag sen. För att ändå vara på den säkra sidan tänkte jag ändå lämna in den nästa vecka så dom får göra den första servicen så att allt är okej på hojen.

Olja och filter hade jag kunnat fixa själv men jag antar att det är en del annat som kollas förutom ventilerna.

Fick ett pris på 1795:- + material (olja, filter) tyckte detta lät rätt dyrt :confused:
Jag betalade inte så mycket för samma service (100 mil) när jag körde sporthoj iallafall.

Sitter och funderar på att enbart be dom kolla och justera ventilerna istället och fixa oljan och filtret själv. Är det något annat på hojen som man bör kolla??? Har aldrig ägt motard innan så jag är inte så säker på vad som brukar göras.

Känns ju lite som om stämpar o dyligt i boken spelar mindre roll när ändå garantin bara är 6 månader och hojen är en -04:a.

Tips mottages gärna :tummenupp

Prisuppgiften är rimlig ligger alltid runt 1500 SEK på LC4 maskinerna.

Vad byter dem för priset du fått endast ventiler/olja/oljefilter?

När jag körde Duke II så betalade jag 1500 SEK fick bytt tändstift/olja/oljefilter/luftfilter samt ventilkontroll

Kan du ställa ventiler själv så har du en kostnad under 500 SEK med all material...

Mr R skrev:
2219471 Prisuppgiften är rimlig ligger alltid runt 1500 SEK på LC4 maskinerna.

Vad byter dem för priset du fått endast ventiler/olja/oljefilter?

När jag körde Duke II så betalade jag 1500 SEK fick bytt tändstift/olja/oljefilter/luftfilter samt ventilkontroll

Kan du ställa ventiler själv så har du en kostnad under 500 SEK med all material...

Jag vet faktiskt inte vad dom gör på en 100 milservice, det enda dom byter lär väl vara olja, filter och justerar ventilerna om det behövs.

Men jag antar att det borde väl vara mer saker som kollas vid service :va

Det jag tänkte var om det är något annat förutom olja+filter+ventiler som brukar kollas vid denna service som man kan kolla lätt själv och isåfall kanske bara lämna in den för ventilkoll?

peteR1000 skrev:
2219519 Jag vet faktiskt inte vad dom gör på en 100 milservice, det enda dom byter lär väl vara olja, filter och justerar ventilerna om det behövs.

Men jag antar att det borde väl vara mer saker som kollas vid service :va

Det jag tänkte var om det är något annat förutom olja+filter+ventiler som brukar kollas vid denna service som man kan kolla lätt själv och isåfall kanske bara lämna in den för ventilkoll?

Jag var med när de servade min 04a vid 90 mil.
Detta gjordes.

#Olje yte
#Filterbyte
#ventil-justering
#genomgång av slangar och kopplingar när tanken var borta
#efterdrog alla bultar, kände så inte någon satt löst
#inoljning av filter, då jag precis gjort rent det(skulle ändå köpa olja när jag var där)

Extra som gjordes på min var att.
#bestyckning av förgasare
#motering av Sebring slipon.

Jag kan säga att jag betalade inga 1500kr för de inte, utan det blev billigare.

Hi-ho skrev:
2220549 Jag var med när de servade min 04a vid 90 mil.
Detta gjordes.

#Olje yte
#Filterbyte
#ventil-justering
#genomgång av slangar och kopplingar när tanken var borta
#efterdrog alla bultar, kände så inte någon satt löst
#inoljning av filter, då jag precis gjort rent det(skulle ändå köpa olja när jag var där)

Extra som gjordes på min var att.
#bestyckning av förgasare
#motering av Sebring slipon.

Jag kan säga att jag betalade inga 1500kr för de inte, utan det blev billigare.

Närmare 2 papp kommer det att gå på enligt stället jag ska lämna in den. :gnissla
Tyckte också det lät dyrt så jag ringde ett annat ställe och kolla...dom skulle ha ÖVER 2000:- va fan!

det verkar som om det bara är att bita i det sura äpplet och pröjsa :mad:

peteR1000 skrev:
2221619 Närmare 2 papp kommer det att gå på enligt stället jag ska lämna in den. :gnissla
Tyckte också det lät dyrt så jag ringde ett annat ställe och kolla...dom skulle ha ÖVER 2000:- va fan!

det verkar som om det bara är att bita i det sura äpplet och pröjsa :mad:

Jag tycker det är sjuka priser när det rör sig om så mycket pengar.
Hoppas du kommer ner lite i pris, 1000kr betalade jag!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT