Riktpris på begagnade hojjar..

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Tjena.

Jag letar efter en lista med riktpriser på begagnade hojjar så man vet ungefär vad en hoj är värd, sen får man justera efter skicket givetvis.

Någon som kan hjälpa mig ?

/KetogaN

finns väl en på smc:s hemsida om jag inte minns fel, annars brukar lite sökningar på blocket kunna avslöja det ganska bra

Har inte bike en sån lista i varje nummer??? Eller är det i Bike katalogen som du har lite riktpriser? Helt hundra är jag tyvärr inte.

PS. Du vet vad var askoolt! DS

http://www.smr-mc.se/ Gå in på "Värdering" (under rubriken Köpa). Jag har dock svårt att se att man skulle få ut de priser de anger vid en privat försäljning. Dra av 10% så hamnar man närmare - tror jag...

Ja dom priserna kändes juh ganska höga måste jag säga.

90k för en 00:a fireblade... man kunde handla dom fabriksnya för 95k för två år sen..

/KetogaN

kolla vad andra likadana hojar kostar på www.blocket.se ... det ger en fingervisning om priset. Om annonsen legat länge kan det vara för högt pris.

:hej

Last edited:
Precis! Det enklaste är att se vad de andra annonserar för, ligger annonsen länge så e de ju inte sålda. Tänk också på att på många kan man dra av några tusenlappar eftersom det ofta går att pruta...

Kolla
www.blocket.se
mc.gobinet.se
www.mcborsen.se
www.tv4.se

etc...

- Johan

electronaut skrev:
kolla vad andra likadana hojar kostar på www.blocket.se ... det ger en fingervisning om priset. Om annonsen legat länge kan det vara för hört pris.

:hej

Priserna på SMR-sajten gäller hos handlare med SMR-garanti. 10% bort från de priserna, så landar man i överkant av privatförsäljningspriserna. Min CBR600F-94 skulle vara värd 44000:- enligt den där listan. 44000:- kan jag ju drömma om vid försäljning.

Fast jag tycker att den stämmer rätt så bra överens på den modell jag är på jakt efter, tyvärr... :(

Vill ha en Gixxer -98 eller -99 och de ligger på 60' resp. 65' enligt listan. Och det är precis de priserna som de har på Blocket.se.

Mattias skrev:
Priserna på SMR-sajten gäller hos handlare med SMR-garanti. 10% bort från de priserna, så landar man i överkant av privatförsäljningspriserna. Min CBR600F-94 skulle vara värd 44000:- enligt den där listan. 44000:- kan jag ju drömma om vid försäljning.

inga probs killen! fick 45 i inbyte när jag handlade ny i februari...firman satte ut den för 48 å den var såld efter ett litet tag...verkar som cbr 600 är lite övervärderad men en ack så bra hoj är det :tummenupp

Kul. Min är värd 93.000 och jag köpte den vintern 2001 för 85.000:-.

Lite kul att de inte tar hänsyn till miltal...

Kom någon o bjöd 93.000 för min skulle jag sälja den utan att blinka.

amullo skrev:
Kul. Min är värd 93.000 och jag köpte den vintern 2001 för 85.000:-.

Lite kul att de inte tar hänsyn till miltal...

Kom någon o bjöd 93.000 för min skulle jag sälja den utan att blinka.

Hmmmm... antingen har du gjort en bra affär eller så är hojen inte intagen av Ducati i sverige....

Sen det där med miltal....

Citat:

Hojarna värderas som körklara utan fel och brister och med en körsträcka på cirka 500 - 700 mil per säsong.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back