Riktning av fälg

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hej

Min bakfälg måste ha fått en rejäl smäll. Antar att den förra ägaren kört på något hårt med lite luft i bakdäcket eller nåt.
Fälgen är platt på ett ställe. För mig är det väl mest ett skönhetsfel eftersom jag inte märker av det under körning men jag skulle ändå vilja fixa till det.
Vad tror ni andra, går det att banka ut fälgen med en hammare eller liknande
eller bör jag köpa ny?

Nej då du behöver inye köpa nytt.. Det är lungt att fixa bara fara till någon som har en press för typ lager dvs lager press en som klarar minst 10ton!!

Jag riktade just en motard exerfälg som hade en regäl smäll på kanten, satt bara upp den i pressen med lite fantasi klossar och dyligt och på med 6ton då sprakade skiten iväg dit den skulle, jag gav mig dock när den var skapligt rund för ögat ,sparade det sista så att säga för det gick åt mer än 6ton då så jag fegade ur, men det vart så ralt att man inte ser det i första taget.
det sita på själva kanten, där dammade jag på med kopparslägga. Denna fälg var ju turligt nog svart och hade fått sig ripor, men las igen med JB weld som är snorstakt och sitter som berg,, bara att slipa till och lacka över, som nytt:tummenupp
Mina egna cbr fälgar får jag rikta lite då och då, dom trycker man nästan ut med tummen:D

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...