Riktigt stor verktygslåda?

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date

ThomasN

Guest
Någon som har ett tips på var man kan köpa en riktigt stor och praktisk verktygslåda?

Ska du bara ha en tom verktygslåda så finns det åp Jula, Biltema, Clas Ohlson och liknande ställen. Ska du däremot en låda med medföljande verktyg så beror det helt på vad du vill betala..

Wibbe skrev:
Kanske detta? Har både lilla o stora själv och det är mycket robustare än andra lågpris varianter på Biltema,mm.

http://www.clasohlson.se/shop/store...=&IsCampaign=N&NoCache=5028322#N0q163q169q209

det här är modellen att satsa på! men betala lite mer för kvalitet ,jag har en Kennedy,dyr satan! men värd varenda krona! skrattar ofta åt polarnas bilbuttrix lådor när facken fastnar o dyl.... :D
du kommer långt med den övre lådan! oftast behöver man inte mer verktyg än vad som får plats i den! perfa att slänga med sig till banåka o dyl!

Jag köpte mitt på Jula och har haft det med mig på tävling/träning och i verkstan i snart 10 år, det är fortfarande som nytt (se bild till vä bakom min hoj).

748.jpg

Visst inte samma kvalite´som Snap on, men det funkar och kostar inte ens i närheten :)

Måste säga att djupa lådor suger för förvaring av vanliga handverktyg. Då måste man gräva fram det man letar efter hela tiden, för leta är det man kommer att göra. Därför förstår jag inte varför de plastlådor med ett lock och en urlyftbar del är så populära. Stora djupa lådor är bara motiverade om man vill slänga ner elverkyg, annars fördrar jag lådor med utdragbara fack eller den klassiska verktygslådan i plåt lite beroende på om man har mycket småplock eller inte.

tassen skrev:
Absolut världsklass, använder själv dessa dagligen..livstidsgaranti,en investering som aldrig tappar värde. KÖPSIGNAL---- :tungan

Hade ett fram till -02 då någon beslutade sig för att göra sitt eget liv enklare genom att skaffa riktiga prylar,på min bekostnad. Försäkringsbolaget vägrade pynta,så lär ta ett par år till men ett nytt skall jag ha.. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...