Riktigt skrämmande....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Många brukar gnälla över religion och att det finns så många troende...

Att folk runt om i världen är hängivet troende har jag förståelse för..
Men,det här förvånar mig desto mer.
MER än en tredjedel av de tillfrågade tror att vissa kan snacka med döda!! :näsblod :huvet

Jag hoppas att resultatet beror på att det enbart är jävla sunkfolk som lever livet framför TV:n och glor på skit som "Det okända" och GhostWhisperer och dyrkar hästviskaren som röstat..

Jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att folk faktiskt tror på sånt här..
Isåfall är vi inte ett skit bättre än de som tror man får 72 jungfrur om man jihaddar ihjäl sig själv eller de som på allvar vill ersätta evulutionsläran med skapelseberättelsen...:huvet

Edit1: Synd att de inte delade upp pollen i män/kvinnor för jag sitter här och gissar att det är minst dubbelt så vanligt att tjejer tror på sånt... Eller är det killar som ringer "Tarot-linjen" och "Steve - Spår kärlek och karriär i kristalkulan, direkt i din telefon"...

Bifogat

• Clipboard01.gif
    Clipboard01.gif
    8.3 KB · Visningar: 45
Men tänk efter lite nu, vad är det för folk som läser Aftonhoran? Ett väntat resultat tycker jag.

korvgubbe skrev:
2643227
Jag hoppas att resultatet beror på att det enbart är jävla sunkfolk som lever livet framför TV:n och glor på skit som "Det okända" och GhostWhisperer och dyrkar hästviskaren som röstat..

Jag har inte röstat, förmodligen inte resten av SH heller, men lägg upp en poll så får du se hur många puckon det finns här jämfört med på aftonblaskans hemsida.

Sen så klickar folk i dom mest idiotiska alternativen på aftonblaskan bara för att få se resultatet av pollen

Halogen skrev:
2643229 Men tänk efter lite nu, vad är det för folk som läser Aftonhoran? Ett väntat resultat tycker jag.

Mycket välformulerat svar. Eftersom det är Aftonbladet som har gjort undersökningen och således aftonbladets läsare som har svarat, är jag inte det minsta förvånad.

de kanske talar med någon som lever :va

har för mig att ganska många svenskar tror på reinkarnation, kanske mellan 25-50 %

Last edited:
korvgubbe skrev:
2643227 Många brukar gnälla över religion och att det finns så många troende...*massa text*

Ja och som du säger är detta en annan sida av samma mynt, låt folk tro vad de vill, de blir inte sämre människor eller dummare för att de tror på gud eller spöken.

Halogen skrev:
2643229 Men tänk efter lite nu, vad är det för folk som läser Aftonhoran?

Trådstartaren.
Han tror dessutom att omröstningen är vetenskaplig, det är ju egentligen lika smart som att tro som tredjedelen han ondgör sig över. :lol

En tredjedel tror på sånt, två tredjedelar tror inte på sånt, vad gnäller ni om? majoriteten tror inte på det. Visst jag tycker att dom som tror på sånt måste vara lite udda men men...

Jag tror att man kan tala med dom döda....

Däremot tror jag inte att det tjänar något till, dom varken hör eller svarar, just eftersom dom är döda....

korvgubbe skrev:
2643227 Jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att folk faktiskt tror på sånt här..
Isåfall är vi inte ett skit bättre än de som tror man får 72 jungfrur om man jihaddar ihjäl sig själv eller de som på allvar vill ersätta evulutionsläran med skapelseberättelsen...:huvet

Det bekräftar ju bara att det finns underlag för att starta en tarotlinje eller likande (typ Telefix), där folk kan ringa in för att få svar på sina frågor. Bara ta ett kort på en själv ståendes i trollkarlskappa med stjärnor på, smekandes en kristallkula, och att man har svar på alla frågor. Är man sen så jävla dum så man ringer så... Ptjaa... Det är upp till dig. Kostar bara 19:90/min. Plus ett (minst) två minuters intro innan man kommer fram till mig. :hihi

Chris Ash skrev:
2643246 Ja och som du säger är detta en annan sida av samma mynt, låt folk tro vad de vill, de blir inte sämre människor eller dummare för att de tror på gud eller spöken.
Problemet med religion som jag ser det är till exempel när påven säger att man inte får använda kondomer medans hiv sprids som elgigantens reklamblad i afrika.

Calmanders skrev:
2643907 Det bekräftar ju bara att det finns underlag för att starta en tarotlinje eller likande (typ Telefix)

Det är som med sexlinjerna, de skulle inte finnas ifall inte någon tjänade pengar på dom.

honkiie skrev:
2643937 Problemet med religion som jag ser det är till exempel när påven säger att man inte får använda kondomer medans hiv sprids som elgigantens reklamblad i afrika.

Nja, det där är ju inte hela sanningen. Du bör ju meddela vad Påven har för alternativ åtgärd, och på vilket sätt den skulle vara sämre ur smittskyddssynpunkt jämfört med kondomanvändande.
Det är knappast Påvens fel att de får så mycket reklamblad där nere.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg