Riktigt säker kille (Film, ej motorcykelrelaterad)

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Blir man inte impad av denna/dessa killarna så vete fan vad man blir impad av. Snacka om kondis, fysik och spänst.

Kan inte komma på vad sporten kallas, men är övertygad om att nån annan här vet det.

Titta å förundras.
http://www.dumpalink.com/media/1133349106/Jump_On_Parkour

Kallas basejumping tror jag. Kan inte vara kul för den stackars polis som får springa efter en sån kille :D

Parkour heter det, basejumping är när man hoppar fallskärm från byggnader o andra jordfasta föremål.

Carcass skrev:
Parkour heter det, basejumping är när man hoppar fallskärm från byggnader o andra jordfasta föremål.

Ja, men finns det inte ett "engelskt" namn åxå? Har för mig det iaf...
Basejumping höll min morbror på med förr. La av med det efter att hans norska polare och basejumpare omkom. Drakflyger nu ist.

Last edited:
RF_Racing skrev:
damn... bakåtvolten från ett hustak :yoparty

He he! Ja den är grym. Men jag gillar ibörjan när han hoppar ut från en trappa och ställer sig på räcket...balans!!!

Gillar ni parkour så tycker jag ni ska kolla på "Yamakashi - storstadens samurajer". Samme fransman som gjort bland annat Taxi.

yamakasi stog de nånstans tro jag...tro de va så de hette..finns tom en film om nåra snubbar som ska göra nåt
(kommer ej ihåg) men mycke sånt där e med :yoparty

leta lite

Yamakasi - Storstadens samurajer

Yamakasi är sju street-killar från förorten som klättar på byggnader och hoppar mellan taken i Paris. Polisen är frustrerad över att de aldrig lyckas fånga dem och startar ett spaningsteam för att kartlägga och stoppa hela gänget. Yamakasi är hjältar bland kidsen i stan och de skulle göra allt för att få att få bli en Yamaksi. Jamal, försöker sig på ett Yamaksi-stunt men misslyckas och hamnar på intensiven på grund av ett tidigare hjärtfel. Familjen har 24 timmar på sig att fixa fram pengarna till operationen och Yamaksi-gänget bestämmer sig för att med hjälp av sina "spidermantrick" länsa de rikas lägenheter för att få ihop summan till operationen.

Bifogat

• d27928.jpg
    d27928.jpg
    5.1 KB · Visningar: 263
Esquire skrev:
Gillar ni parkour så tycker jag ni ska kolla på "Yamakashi - storstadens samurajer". Samme fransman som gjort bland annat Taxi.

Är det den om inbrottstjuvarna? Isf har jag sett den.

Det är någon film från Frankrike som handlar om Parkour. Någon som vet namnet?

Det är två personer som det handlar om och i slutet så slåss dom mot nån extremt fet gubbe. Och sedan så ska dom rädda nån tjej som ligger vid en bil.

Såg den dubbad till polska och ja "kommentar överflödig"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...