Riktigt rolig leksak och nästan gratis!

Idag var jag hemma från jobbet och syrrans kille fyllde dessutom så jag slog två flugor i en smäll och köpte en varsin rc-helikopter åt oss. Nu är det iofs ingen äkta rc då kommunikation sköts via IR men ändå...

Det kanske dessutom har varit uppe en tråd om det hela men inte en lika kvalitativ som MIN isåfall.
Jag köpte min på Hobbex då det var hyffsat nära (10mil ToR) men den finns att köpa även på CoolStuff mfl. Länk: http://www.hobbex.se/www/live/shoppages/viewShop.aspx?ProductID=9870|7&ShopTreeID=8111&TreeID=60

Bild på två (3) roliga saker, det lilla planet är ett x-twin och kostar lika lite, 300:-. Det stora är ett Kyosho och visar bara hur små de andra är. Man kan flyga inomhus med helikoptern och även planet om man har lite större ytor men det är ganska svårt.
Så vill ni ha ett roligt och billigt nöje så åker ni och köper ett x-twin och en Picco-z :yoparty

Hur laddar man den ??? :confused: Citat: Det inbyggda batteriet laddar du från kontrollen (full laddning ger upp till 5 min flygning).

Laddar man helins batterier med batterier från kontrollen ?? :va

Hur laddar man den ??? :confused: Citat: Det inbyggda batteriet laddar du från kontrollen (full laddning ger upp till 5 min flygning).

Laddar man helins batterier med batterier från kontrollen ?? :va

Japp. Så var det iaf på ett liknande flyg jag köpte förut. Man fäster flyget på ett litet fäste på hankontrollen.
Det går inte åt mycket ström för att ladda det lilla batteriet...

Efter att ha besökt Hobbex igen (sändaren/kontrollen ville inte som jag ville) så funkar min klockrent! Den går ända upp till taket på höglagret på jobb, den går snabbt framåt om man applicerar vikten RÄTT och är ett under av kulighet! Fan, man FÅR inte ha så här kul för ynka 300:-!!! :D:D

Andra länkar:
http://z15.invisionfree.com/Goldfeeling/index.php?act=SF&f=26&st=
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=586058

samt film:
http://www.teknikmagasinet.se/prod/film/510146a.wmv

Ursprungssidan: http://www.silverlit-flyingclub.com/picooz.htm

Japp. Så var det iaf på ett liknande flyg jag köpte förut. Man fäster flyget på ett litet fäste på hankontrollen.
Det går inte åt mycket ström för att ladda det lilla batteriet...

En sladd från kontrollen (finns under en lucka) till Helin fixar biffen. Ett Li-Po batterim kräver inga stora mängder för att laddas...men effekt uttaget är enormt i jämförelse.

Last edited:
:D Har precis kört 2 vändor :D men den tappar ju kraft och hovrar 1 dec över golvet efter dryga minutens körning...:huvet :näsblod

Hur lång drifttid har ni på era :confused:

En normal flygtid är 3-5 min, har du nya batterier i kontrollen?

Edit: Höll min i luften 8 min idag, jag startar den alltid från handen så slipper man slösa batterier på stigningen.

Last edited:
Jag prövade igår, fulladdat batteri så tar det 6 minuter innan det börjar märkas att den börjar bli slö och efter 8 minuter så stiger den inte längre och dalar.

Tjöpte ett sånndärringa flygplan idag, freckt som fäen. Dock lite vindkänsligt, var tvungen att gå upp på hustaket två ggr för att plocka ner skrället :näsblod

Min Heli gick sönder :mad: jag han köra 5 laddningar sen började den väsa och fräsa och luktade kemikalier... Jag gissar på att batteriet kolappsade... (Annars funkade den klockrent gick stabilt som fan)

Idag tog jag en 10mils tur med hojen och hämtade en ny (Iskalla fingrar) jag laddade den precis och tog en testtur... :mad: :mad: Denna hära går absolut inte stabilt den vajar som en klockpendel av å an :mad: Satana perkele ....

Vad göra :confused:

Edit: Jävla skitpryl tog en vända till nu ock försökte rikta upp skiten, Lögn I Fan den pendlar av å an av å an :huvet :huvet :mad: :mad:

Last edited:
Har du testat att styra upp den med trim-knapparna? Detta får man ändra titt som tätt.
Sen får du ju tänka på att man inte får ha för höga krav på de små barnarbetarna, de har inte lika hög moral som vi vuxna när det gäller finmekanik mm.

Har du testat att styra upp den med trim-knapparna? Detta får man ändra titt som tätt.
Sen får du ju tänka på att man inte får ha för höga krav på de små barnarbetarna, de har inte lika hög moral som vi vuxna när det gäller finmekanik mm.

Japp, har testat det, funkade bra på den andra att göra så... Men inte på den här :huvet

Satans jävla barnarbetare indragen lön och stryk borde dem ha.

Japp, har testat det, funkade bra på den andra att göra så... Men inte på den här :huvet

Satans jävla barnarbetare indragen lön och stryk borde dem ha.

Indragen lön har de nog redan och även stryk får de. Så vad fan ska man göra för att få upp arbetsmoralen :va
Kanske skicka ner Sveriges kamphundar som kan få sitta i lösa koppel nån meter bakom ungarna så att de lär sig :mad:

Min heli har fungerat klockrent i ca 20-30 laddningar, ungefär så lång tid det tar att tröttna :D Katten är som tokig i den, han tycker det är extraskoj när jag försöker landa på honom :rolleyes:

Du har ingen aning hur man kan åtgärda svajandet "klockpendelsyndromet" ? :confused:

Jag blir skitlack, orkar inte åka å byta den igen :huvet

Du har inte fått in nå hårstrå i bakre motoraxeln? Jag har fått byta stjärtrotor efter en våldsam vurpa, jag såg inget fel på den andra men den flög inte alls bra. Antar inte efter den var ny men... Jag tycker dom är svårkörda när dom är nyladdade men efter en minut så går det fint.

Gammal tråd, jag vet. Men tänkte bara säga till er som missat denna underbara leksak att den nu bara kostar 199:- på teknikmagasinet. Köpte en ny där idag. Desert Storm-edition.

Tack för tipset, måste köpa en igen för att fördriva tiden på jobbet :D

Fan dom verkar ju lite småroliga dom där..
Såg att dom kosta 199kr på hobbex.

Nästan så man skule svänga förbi där nåndag å köpa sig en. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey