Riktigt otäckt missförstånd

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag kanske inte skriver om ditten och datten (hur många medlemmar gör det?) men jag läser i många trådar och skriver i en del :)

Mitt intresse för olyckor är inte osunt, jag är inte pervers eller manisk eller hycklar som vissa påstår :mad: :mad: jag försöker hålla er informerade om hur många olyckor som faktiskt inträffar med motorcyklar inblandade.

Jag anser inte att jag ska behöva redogora för varför jag rapporterar så ofta i olyckstråden, det finns anledningar men de har ni inte med att göra :pannkyss

"crashtestdummy Men jag håller med KGA. Morsans farsination av olyckor verkar osund."

Du om någon bör väl veta att jag inte lägger all tid här, jag modererar 5 forum på en site där du är medlem med samma nick som här...vilket egentligen borde varit ett Pm

Last edited:
Kanske har dom ett mamma-komplex?

Vilket yttrar sig igenom att man vägra inse vad någon påvisar och istället angriper personen som påvisar det.

Kan så vara, speciellt eftersom jag är gift med en gammal TT-förare, (min syster är också gift med en gammal TT-förare), vår dotter kör Mc och är Mc-ordonnans, sonen kör också Mc...
Själv körde jag Hundkoja (Mini 1000) på bana i 5 säsonger i slutet på 70-talet...

Så...jag vet inte något om hur det var eller är...

Helt rätt.

vissa verkar ha en osunt intresse av dig.

Av någon konstig anledning :)

Last edited:
Din fascinaton för olyckor är ju sjuklig ! Försök åtminstone att hålla dig i " din " olyckstråd.

Tyck vad ni vill om olyckstråden. Men är det något som börjar bli jävligt jobbigt på det här forumet så är det personliga påhopp! Skärp er nu för fan!!

Okey, tycker båda sidor här har bra saker att säga.
Man ser faktiskt väldigt mycket av morsan här på sporthoj angående olyckor och även jag har ju börjat fundera lite varför hon är så aktiv inom det efter att mottagit endel pm under gammal profil angående olyckor.

Är ju dock egentligen inget fel med det, om inte annat så kanske det avskräcker endel från att gasa på hårdare än dom klarar av villket kan vara bra.

Men jag förstår inte varför olyckstråden stängdes och att meningen nu är att skapa en ny tråd för varje olycka, som någon sa. Dom kommer ju ploppa upp som svampar här i forumet, och alla kanske inte ens tycker om att se trådarna (man ser iallafall rubrikerna) där det står att folk gått bort i olyckor. Hade det inte varit smidigare att samla allt i en tråd, så kan dom som är intresserade uppdatera sig där, eller tillföra mer info om dom vet något om själva olyckan.

Känner ni att dom blir mer "hedrade" när dom får en egen tråd efter sin död eller varför finns det beslutet? nu kanske jag lät lite dryg, men hela forumet blir ju dystert när det är allt man ser.

Skulle inte det vara bra då?

Då jag än inte vet några anledningar till varför en tråd för varje olycka skulle vara bättre håller jag med.

...samla alla olyckor som inte direkt har diskussionsunderlag i en tråd!

Låter ju klockrent!

Då jag än inte vet några anledningar till varför en tråd för varje olycka skulle vara bättre håller jag med.

...samla alla olyckor som inte direkt har diskussionsunderlag i en tråd!

Låter ju klockrent!

Ja precis. Det blir så mycket trådar annars, ett helvete om man skall söka efter nått blir de i slutändan.

Kan förstå om man vill göra en separat tråd i t.ex. GBG-delen eller liknande, om det rör någån bekant eller så. Men en massa trådar om olyckor där ingen är i relation till det inträffade är ju ytterst menlöst.

Du om någon bör väl veta att jag inte lägger all tid här, jag modererar 5 forum på en site där du är medlem med samma nick som här...vilket egentligen borde varit ett Pm

Då torde du ju vara införstådd med vikten av en bra/rätt rubrikssättning?

Hur vore det, efterssom det är tydligt att många är trötta på dina olyckrapporteringar, om du satte (OLYCKA - Rubrikstext) som namn på trådarna hädanefter?

Jo, det är jättebra att samla alla olyckor i en tråd och det har funnits en sådan tråd men den har stängts av SH av olika anledingar. Läs Duckies inlägg en gång till så kanske det "plingar" till hos dig också :huvet

Nu är jag inte helt nykter... vilket kanske(?) förklarar saken. Men det pligar inte till. :confused: Det blir bara rörigt. :)

Nu är jag inte helt nykter... vilket kanske(?) förklarar saken. Men det pligar inte till. :confused: Det blir bara rörigt. :)

Som jag tolkade Duckie

*pling*

Ny ide :ironisk

Tänk vad bra om man kunde samla alla olyckor som inte direkt har diskussionsunderlag i en tråd!

Som sagt den tråden (olyckstråden) har ju stängts av SH.

Och nu skiter jag i den här här diskussionen vill/kan du inte förstå mitt 1:a inlägg så är det det så

Last edited:
Som jag tolkade Duckie

*pling*

Ny ide :ironisk

Tänk vad bra om man kunde samla alla olyckor som inte direkt har diskussionsunderlag i en tråd!

Som sagt den tråden (olyckstråden) har ju stängts av SH.

Och nu skiter jag i den här här diskussionen vill/kan du inte förstå mitt 1:a inlägg så är det det så

Det blev någon form av dubbel-ironi. Ironi gör sig bäst i tal som någon sa.

Nog om detta.

Tycker det var precis en sådan olycksrapport som bör komma upp här på SH, och då gärna som en egen tråd. Varför? Jo, det står vad som hände, varför det gick som det gick. Det finns något vi kan lära av det, det finns underlag för en diskussion kring en av de risksituationer som är förknippade med att köra hoj. En del, förhoppningsvis de flesta, behöver inte påminnas om att man skall vara försiktig i omkörningar. En del behöver påminnas, och framförallt för nybörjare kan det vara nyttigt.

Om bilen körde så sakta att de kunde påbörja en U-sväng, men hojen körde så fort att det gick så illa så måste det ha varit en rätt rejäl hastighetsskillnad? Ser jag en bil som kör toksakta så brukar jag börja fundera på vad de håller på med och försöka skapa marginaler för att den kommer att göra något dumt.

Det här när något att ta med i bakhuvudet nästa gång man kommer ikapp en bil som krypkör i vägrenen. Good call, morsan.

(Däremot: När det enda som står är att en en xx-åring råkat illa ut på MC i XYZ-stad, inga detaljer angivna om hur det gick till och ingen känd koppling till SH i övrigt, då kan det kvitta. Inget att lära, inget diskussionsunderlag.)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP