Riktigt otäckt missförstånd

Status
Ej öppen för fler svar.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Riktigt otäckt

Mc-förare allvarligt skadad
En 21-årig mc-förare fick allvarliga skador när han körde in i en bil på gamla E 6 utanför Falkenberg på fredagskvällen.

- Vi vet att de båda förarna kände varandra och att mc-föraren har påbörjat en omkörning. Samtidigt bestämde sig bilföraren för att av någon anledning göra en u-sväng, säger Andreas Bengtsson, biträdande vakthavande befäl vid polisen i Hallands län.

"Allvarligt skadad"
Mc-föraren körde rakt in i sidan på bilen och kastades av motorcykeln.
- Han är mycket allvarligt skadad. Kompisarna i bilen är fysiskt oskadda men chockade, säger Andreas Bengtsson.
21-åringen fördes till Varbergs sjukhus.

Uppdaterad:
Mannen fördes till Varbergs sjukhus med livshotande skador.
Vid 23-tiden i går kväll lämnade Varbergs sjukhus besked att 21-åringen sannolikt inte överlever natten. Vid 8-tiden på lördagsmorgonen uppger polisen i Halland att 21-åringen forfarande är vid liv.
– Det är mycket illa för honom, säger Dan Levstam, polisens länsvakthavande befäl i Halland.
Enligt polisen finns inga misstankar om brott mot bilföraren.

GT

Last edited:
Din fascinaton för olyckor är ju sjuklig ! Försök åtminstone att hålla dig i " din " olyckstråd.

Last edited:
Men jag håller med KGA. Morsans farsination av olyckor verkar osund.

Hon är nog inte en pervers typ som älskar olyckor, hon försöker bara informera oss på forumet om dom olyckor som sker och vi kanse får en tankeställare som gör nåt gott i att vi alla försöker göra nåt åt alla olyckor och bidra med lite till att minska olyckstalen i vår trafikantgrupp. Man behöver inte läsa trådarna om olyckor om man känner att det är jobbigt.

Kände inte till att olyckstråden var stängd men när vissa medlemmars enda inlägg handlar om olyckor så funderar man ju vad deras mc intresse går ut på ? sen vad min ålder har att göra med min synpunkt och att kalla ett inlägg för förföljelse av medlemmar då är man snett ute. Pm och förklara...

Last edited:
Men diskussioner om medlemmars mentala hälsa hör väl inte hemma på ett mc-forum, så jag föreslår att ni för de diskussionerna på amatörpsykologernas forum istället.

tack för förståelsen.

Nej, du har rätt. Dessutom är det ju trådens ämne som ska diskuteras vilket allt för ofta inte görs när det handlar om olyckstrådar.

Vill inte lägga mig i debatten egentligen, men jag tycker faktiskt att de är lite spooky att morsan i princip enbart skriver olycks-inlägg. Känns lite som att hon dammsuger varenda hörn på internet efter MC-olyckor.

Hade hon vart som den gemene SH-medlemmen & skrivit om ditten & datten hade jag nog aldrig reagerat. Då hade jag snarare tyckt att det var bra om hon kunde moderera över en egen olyckstråd.

Tack för förståelsen själv!:)

Din fascinaton för olyckor är ju sjuklig ! Försök åtminstone att hålla dig i " din " olyckstråd.
Nu får det väl ändå vara bra snart, finns det inga moderatorer som kan dela ut varningar eller banna när sådant här händer?

Edit:
Men diskussioner om medlemmars mentala hälsa hör väl inte hemma på ett mc-forum, så jag föreslår att ni för de diskussionerna på amatörpsykologernas forum istället.

tack för förståelsen.
:klappar

Kände inte till att olyckstråden var stängd men när vissa medlemmars enda inlägg handlar om olyckor så funderar man ju vad deras mc intresse går ut på ? sen vad min ålder har att göra med min synpunkt och att kalla ett inlägg för förföljelse av medlemmar då är man snett ute. Pm och förklara...
På vilket sätt förändrar det faktum att olyckstråden är stängd ditt påhopp på morsans mentala hälsa?

Varför ska det pm:as förklaringar till dig, när du utan vidare går till angrepp om personers mentala hälsa i tråden?

Vill inte lägga mig i debatten egentligen, men jag tycker faktiskt att de är lite spooky att morsan i princip enbart skriver olycks-inlägg. Känns lite som att hon dammsuger varenda hörn på internet efter MC-olyckor.
Morsan står för en stor del av rapporteringen ja, men det är ett stort steg från att som vissa undra vad som driver en människa till att anklaga och/eller påstå att denne någon inte är vid fullgod mental hälsa...

Hade hon vart som den gemene SH-medlemmen & skrivit om ditten & datten hade jag nog aldrig reagerat. Då hade jag snarare tyckt att det var bra om hon kunde moderera över en egen olyckstråd.

Hur är den gemene sh-medlemmen då? Så om hon ändrar sig och skriver lite om hur hon har dragit snuten eller att hon har slangat utanför mcdonalds så är hon mer kvalificerad?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...