Riktigt elak CBR 1000 RR

Ojojoj! Den där var inte tokig den! Fast vid närmare eftertanke vete sjutton om man skulle vilja åka runt med Playstationreklam. :gnissla

Jag är ingen större anhängare av Honda. Men när man ser linjerna renodelade på det här viset syns att CBR 1000 RR är designad av ett geni. Synd att gatversionen gör sitt bästa för att dölja detta - det är såhär den uppebarligen var ämnad att se ut.

Jag har så väldigt svårt att gilla utseedet på nya CBR men den där var faktiskt snygg.

Jävligt het men är jag den enda som stör mig på dämparen. Ser ju skitful ut där.. orginal när det inte sticker ut så jävligt så är det fint. Men seatpipes av den modellen där blir bara fel
Men ändå Djävulskt het hoj :bow

Blade skrev:
Skulle vilja säga att "blueprint" är ett uttryck man använder när man optimerar motorn så alla toleranser svänger åt samma håll!!
Bl.a ja.
Uttrycket kommer sig av att gamla tiders kopiatorer gjorde just blå kopior (kommer inte ihåg vad tekniken heter trots att jag jobbat med just blueprints). Om man bluprintar en motor är det helt enkelt att man ger motorn exakt de mått och toleranser som angavs på, just det, "bluprinten". En bluprint kan lika gärna tala om ritningen på ett hus eller vad som helst.

Ursäkta om det lät "messerschmittigt" ;)

Schnygg hoj förresten. Mycket snygg. Fast jag håller nog fortfarande R1an som vackrast av "de nya stora". Gixxern är inte ful heller i rejsutförande...

Helt ok...Men tycker att den nya Rettan är snyggare..ärligt talat!
Föresten vad är det för j*vla profil på däcken han har där 180/160 eller!? :va
:rofl :rofl

Bling Bling hoj... :tummenupp

Nyteknik skrev:
Jag är ingen större anhängare av Honda. Men när man ser linjerna renodelade på det här viset syns att CBR 1000 RR är designad av ett geni. Synd att gatversionen gör sitt bästa för att dölja detta - det är såhär den uppebarligen var ämnad att se ut.
Vad är skillnaden, förutom dekaltrim, slip-on och slicks?

Blade skrev:
Skulle vilja säga att "blueprint" är ett uttryck man använder när man optimerar motorn så alla toleranser svänger åt samma håll!!

När man blueprintar en motor så innebär det att man utgår från ritningen=blueprinten,blåkopian. Man fixar alltså till så att alla toleranser på cylinderdiameter,lagerläge etc. stämmer överrens med ritningen,alltså så som tillverkaren hade avsett från början. Detta eftersom vid all tillverkning så utnyttjas toleranser åt olika håll både uppåt och neråt. Ordet blueprint kommer ifrån att förr i tiden då var ritningarna handritade i blått.... :mattias :mattias :fakta

sleven skrev:
Ordet blueprint kommer ifrån att förr i tiden då var ritningarna handritade i blått.... :mattias :mattias :fakta
Nej, ritningarna handritades på ritningsfilm med tusch- eller blyertspennor. Den blåa färgen på papperskopiorna uppkommer vid kopiering i "ammoniakkopiator".

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien