Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DennisLundström skrev:Ringde precis till lelles och ville beställa ett drivpaket mm till min hoj. Vet ni vad dom svarar?
"Just nu är det lite körigt kan du återkomma på måndag"
Va fan vill dom inte sälja?
Vart kan jag beställa till bra pris?
just det!du skulle öppna eget verkar ha det där med o göra affärer i blodet...jP skrev:Vad begär du, det är lördag o helgrush, var glad att de ens hinner svara i telefon. Åk till butiker om du vill ha drivpaketet idag, om du inte behöver det idag kan du väl lika gärna ringa på måndag igen, som sagt.
Per Fireblade skrev:just det!du skulle öppna eget verkar ha det där med o göra affärer i blodet...![]()

jP skrev:Vad begär du, det är lördag o helgrush, var glad att de ens hinner svara i telefon. Åk till butiker om du vill ha drivpaketet idag, om du inte behöver det idag kan du väl lika gärna ringa på måndag igen, som sagt.

Har man inte tid att ta ett kundärende i telefon så låter man den ringa, alternativt har man en svarare som talar om att det är mkt kunder i butiken och att man kan ringa senare eller på nästkommande vardag om det är kort om folk på helgen.jP skrev:AVA MC har lärt mig ALLT som finns att lära ut om goodwill och serviceinriktade försäljare.
Men allvarligt, ring H&M, Kappahl eller vilken butik som helst en lördag eftermiddag, hur många har tid o sitta o snacka i telefon och svara på frågor även om dom skulle vilja det?![]()
jP skrev:AVA MC har lärt mig ALLT som finns att lära ut om goodwill och serviceinriktade försäljare.
Men allvarligt, ring H&M, Kappahl eller vilken butik som helst en lördag eftermiddag, hur många har tid o sitta o snacka i telefon och svara på frågor även om dom skulle vilja det?![]()

Rätt attityd!Buspojke skrev:I egenskap av handlare skulle jag aldrig be någon återkomma en annan dag. Enda undantaget skulle i så fall vara om jag behöver ringa till en leverantör för att kolla upp priser eller lagerstatus.
När det gäller en sådan enkel sak som drivpaket, vi har massor av kataloger och prislistor, så borde tom en pryo kunna svara på det...![]()
Ring mig, 0300-74468, så skall jag fixa ett paket till dig![]()
Buspojke skrev:När det gäller en sådan enkel sak som drivpaket, vi har massor av kataloger och prislistor, så borde tom en pryo kunna svara på det...![]()
Att svara i luren och sedan säga " Vi kan inte hjälpa dig nu " är för mig samma sak som att säga till en kund i butiken att vända och komma tillbaka en annan dag.jP skrev:Fast nu vet vi inte precis vad DennisLundström sa och vad han ville ha för ett drivpaket.
Nåja, jag bryr mig inte alls egentligen, men blir knappast chockad över en butik som inte har tid att serva mig över en telefon på en lördag. Heck, Stockholms mc-butiker svarar inte ens i telefon, tycker inte det är ett dugg bättre även om du tycker det.
tobbeviking skrev:Att svara i luren och sedan säga " Vi kan inte hjälpa dig nu " är för mig samma sak som att säga till en kund i butiken att vända och komma tillbaka en annan dag.
Faktumet att dom inte hinner hjälpa telefonkunder under helgrushen är väl knappast det som förvånar?
Det som däremot förvånar är att dom tar fokus FRÅN kunder för att avvisa en annan kund, det är i mitt sätt att resonera mindre förlåtande än om man inte får ngt svar i luren alls.
Vem förväntar dom sig är i luren om inte en kund?
Visst kan man tycka att det är en bagatell, men saken är ju den att man är lika viktig kund i luren som framför disken.
Är jag upptagen i ett samtal med en kund i egen hög person så trycker jag upptaget på mobilen och tar samtalet senare.
Hade jag svarat och sagt, "jag hinner inte med dig nu" så hade kunden i luren blivit sur och kunden framför mig blivit stött för att han/hon inte är i fokus.
//Tobbe
tobbeviking skrev:Att svara i luren och sedan säga " Vi kan inte hjälpa dig nu " är för mig samma sak som att säga till en kund i butiken att vända och komma tillbaka en annan dag.
Faktumet att dom inte hinner hjälpa telefonkunder under helgrushen är väl knappast det som förvånar?
Det som däremot förvånar är att dom tar fokus FRÅN kunder för att avvisa en annan kund, det är i mitt sätt att resonera mindre förlåtande än om man inte får ngt svar i luren alls.
Visst kan man tycka att det är en bagatell, men saken är ju den att man är lika viktig kund i luren som framför disken.
Är jag upptagen i ett samtal med en kund i egen hög person så trycker jag upptaget på mobilen och tar samtalet senare.
Hade jag svarat och sagt, "jag hinner inte med dig nu" så hade kunden i luren blivit sur och kunden framför mig blivit stött för att han/hon inte är i fokus.
//Tobbe
//Tobbe
Jo givetvis!sweborn skrev:Själv funkar jag tvärtom, tar hellre en personlig kontakt än en tom ton i telefonen. Annars sitter man ju och ringer gång på gång helt i onödan.
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |