Riktigt bra pris?

SirCastic skrev:
Oj, här var det full fart på spekulationerna :rofl

Har ungefär 40 mail att svara på så jag tar det snabbt här.

Läs annonsen ordentligt, om hojen skall registreras i Sverige så krävs det att den registreras som ”Införsel av fordon för eget bruk” med allt vad det innebär. Det är alltså INTE möjligt att åka till besiktningen och registrerar hojen för 2000:-, utan det krävs en del arbete.

Anledningen till att det är problem att registrera hojen är att det inte går att fastställa första bruksdatum inom EU (tiden för första registrering), då Ducatins TARGA dokument saknas. Orginal ägarebevis från Italien finns med (Certiticato di proprieta, nr. 02/B027615W)

Slutligen, Ducatin går att registrera i Sverige men det krävs både tid och en del pengar (t.ex. bullerintyg) därav det låga priset.

PM:a om ni behöver ram och motornummer :tummenupp


SirCastic - har du blivit av med Monstern eller...?
Är SERIÖST intr av den annars o kan hämta tämligen omgående!
:tummenupp
 
Jaha... då är det ju bara att stryka den på listan och söka vidare... ett bra pris var det iaf... grattis till den nya ägaren...

Den nya ägaren får gärna skriva hur det gick med hojen senare och vilka papper som behövdes, pris för reggning osv... intressant för alla...

MVH

Danne
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top