Riktiga män behöver inga skinnställ!

Fan, dom hänger ju feeeeeeel, och blicken, BLICKEN!!!!!!1111111111111!!!!11 :smc

Skulle aldrig gränsla en sån dära dödsmaskin...
skulle tjöra ihjäl mejj dirrekCt!!111! :näsblod

jag hörde att Folksam eller vilket företag det nu var inte tillät personer under 30 år att försäkra en sån där dödsmaskin, unga cyklister på sånna där vidunder orsakar fler dödsolyckor än vad personer 30+ som haft cykelkort en längre tid gör. :mattias

Kan lova dig att man har blicken långt fram på hårdpumpade 17-19mm däck i hög fart..:) Det kritiska är att inte luta för hårt utan hålla upp hojen maximalt mot vägytan, annars riskerar man att mycket snabbt tappa fästet eller rentav kalva av däcket från fälgen (om man inte kör välklistrade tubdäck). Så det är få likheter med banåka med mc således. Eftersom gaspådrag helt saknas blir det inte ens nära samma körlinjer - mer som gamla 2t "hålla farten genom kurvan".

Känslan av att försöka kontrollera något smågalet finns där i båda fallen. Kampen mot de naturliga överlevnadsreaktionerna. Och kicken av att ha klarat det. :yoparty

edit: det kallas även "down-hill" på linjelopp efter en topppassage.. Vad var först. :D

Last edited:
Folk verkar inte vara direkt rädda om sina hundar iaf?

Är du säker på att någon äger jyckarna? Det är södra europa vi pratar om.. :confused:

Kan säga att jag har egen kropps-känning på närapå alla krasher, man gör dem som cyklist oundvikligen. Det som skiljer är hastigheten..:näsblod Har gjort allt från lagt mig (med cykelskor fäst vid pedalerna) mitt i city vid trafikljus, kört framhjulet i spårvagnsglipan, tappat fram/bak i grus, is, snö i vfsh hastigheter - att bli "smutsskrapad" är en upplevelse, tro mig. Firade milleniet med en kompis + scoutvänner långt från stadsljus och vi (två) cyklade ut och upp med våra hybridhojar på 21mm racerslicks med cykeldojor (såklart!). Där vägen lutade gick hojarna närapå lika mycket i sidled som framåt.. Men med vanan så var det något man kontrollerade.Det är skönt att ligga och balansera på gränsen! :yoparty :yoparty:yoparty Nu hoppas man bara att det ska gå att uppleva med MC:n..:)

Last edited:
Jag har varit uppe i 65 på mtb med slicks, bara dryga 50 på racern, och det är rätt läskigt :skrämd Att dubbla det känns inte hälsosamt nånstans :näsblod 200 på hojen känns däremot helt ok :va Kan iofs kanske bero på något bättre bromsar, stabilare chassi mm :hihi

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt