Riktiga kontaktdon på BILTEMA =D

Ett alternativ till krympslang som jag blivit kompis med på senare år är vulktejp.

29-504_m.jpg

Vi får se om vänskapen består om några år ifall jag måste börja ta isär alla kontakter och rörskarvar jag isolerat med denna tejp...

Ibland vill man kunna lossa kablar.

T.ex. vid blinkers som måste bort ifall du skall ta bort kåpan osv. Dumt att klippa kablarna varje gång man plockar bort kåpan liksom.

Nu kom jag att tänka på när folk ska montera miniblinkers. Varenda djäkla hoj jag haft där någon monterat miniblinkers eller gjorda andra modifieringar så har klåparna klippt sönder orginalsystemet utan att ens kolla efter kontaktdon att dra isär. Och sedan har dom gjort sina egna tattarlösningar.

Ett alternativ till krympslang som jag blivit kompis med på senare år är vulktejp.

View attachment 370600

Vi får se om vänskapen består om några år ifall jag måste börja ta isär alla kontakter och rörskarvar jag isolerat med denna tejp...

Jättebra.
Delas med rakblad. :tummenupp

Funkar bra att bygga skydd med ifall en kabel skaver.

Jättebra.
Delas med rakblad. :tummenupp

Funkar bra att bygga skydd med ifall en kabel skaver.
Japp, brukar inte vara något problem att få bort. Det kladdar inte lika mycket som eltejp utan brukar som sagt var bara vara att skära upp med en vass kniv av något slag.

Är dessa kontakdon av samma format som på t.ex. min Triumph?
Dvs köper jag ett stiftkontakthus kommer det då pass på Hylskontakthuset som sitter på hojen och vise versa?
Rätta mig om jag förstår fel.

View attachment 370600

Sitter Vulktejp vid mina blinkers bak.
Funkar grymt bra som tätning.
Om dessa kontaktdon passar rakt på mina på hojen så blir det till att byta ut.
Mycket smidigare med kontaktdon när man kanske behöver byta blinkers inför besiktningen.

Är dessa kontakdon av samma format som på t.ex. min Triumph?
Dvs köper jag ett stiftkontakthus kommer det då pass på Hylskontakthuset som sitter på hojen och vise versa?
Rätta mig om jag förstår fel.

Ja eller Nej.

Du får prova och se.
Är det samma standar så är det toppen.

Vad ska man ha för presstång till de där? Kollade runt lite men de anges ju inte på hemsidan.
Ser inte ut att vara en vanlig presstång utan nån form som även sluter dragavlastningen runt isoleringen på nått vettigt vis.

Vad ska man ha för presstång till de där? Kollade runt lite men de anges ju inte på hemsidan.
Ser inte ut att vara en vanlig presstång utan nån form som även sluter dragavlastningen runt isoleringen på nått vettigt vis.

Finns speciella, kolla på conrads eller leta upp en vanlig kabelskotång, där finns det ibland oxå.

annars kan ni kika förbi swedol vi har oxå kontaktdon som är bättre samma modell vi har som sitter på volvos lastvagnar =) vattentäta och grymma vulktejp krympslang har vi även oxå!

välkommen

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...