riktig vikt

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CRF 450
vad väger en 660 tankad och klar för race? nån som har strippat den på allt onödigt bröte och vägt den?(race utförande)

Det är en ruskig skillnad vad som står i papprena och vad den igentligen väger!
som tex husan väger 103 i race utförande i alla brochyrer men jag vägde min fulltankad och körklar på en besiktning på gelleråsen där vägde den 122kg.
tror den vägde 140 i regpapprena så lite varierande vikter upges från olika källor!
men 122 väger min i körklart skick och full tank!

gsitobbe skrev:
vet inte vad din väger men min crf väger full 102 det är vad det står i paprena i allafall

gsitobbe skrev:
vet inte vad din väger men min crf väger full 102 det är vad det står i paprena i allafall

Ja, min väger 101 kg. Men fortfarande är det torrvikt i både ditt och mitt fall. :fakta

LasseR6 skrev:
Ja, min väger 101 kg. Men fortfarande är det torrvikt i både ditt och mitt fall. :fakta

101 är väl torrvikten original? Dina hjul och bromsar väger kanske något mer än crossuppsättningen. Har du möjlighet så väg den tankad och klar. Vore kul att veta. Har du gjutna eller ekrade hjul?

Per skrev:
101 är väl torrvikten original? Dina hjul och bromsar väger kanske något mer än crossuppsättningen. Har du möjlighet så väg den tankad och klar. Vore kul att veta. Har du gjutna eller ekrade hjul?

Jag har ekrade hjul. Ska väga vid tillfälle.
Tror dock att min vikt är av störst vikt. :crash

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...