Rikta gaffelben ? Delar till R1:a ??

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jag funderar på att köpa en R1:a 99:a som har gått 850 mil, men som är lite smäld. Ena gaffelbenet är lite snet, går det att rikta sånt eller måste man köpa nytt ?. Sedan behöver jag en instrumentpanel, lampor fram och en topkåpa, någon som vet var man kan få tag i sånna grejer till ett bra pris ?

R1 racer skrev:
MC skrotar samt begagnat annonser,börja med att titta här på forumet bland annonser,sen har du blocket oxå.

Okej, men går det att rikta gaffelben ????

Eller måste man köpa nya ?

Passar 02:ans?

Passar 02:ans gafflar på 98-01 R1or?.
Har 02:ans gafflar till salu om nån är intresserad?.

Last edited:
02 har kraftigare gaffelben(och kortare slag) vet jag, de går nog inte i kronan utan vidare.
och byter du till ben från 00-01 så byt båda för dessa har ett annorlunda innehåll än 98-99.

Last edited:
Silwer skrev:
02 har kraftigare gaffelben(och kortare slag) vet jag, de går nog inte i kronan utan vidare.
och byter du till ben från 00-01 så byt båda för dessa har ett annorlunda innehåll än 98-99.
hur säker är du på att dom har olika innehåll???

Ravetrancer skrev:
hur säker är du på att dom har olika innehåll???
Yamaha påstår sig ha ändrat på gaffeln till 00, troligen är det en annan fjäder, eller en annan schimsning.

Jag tänkte bara så han inte får olika ben på hojen.

Häller man ut grejorna ur den är det förstås liknade delar, det var inte så jag menade utan att de gjort en förändring av grundläget.

Silwer skrev:
Yamaha påstår sig ha ändrat på gaffeln till 00, troligen är det en annan fjäder, eller en annan schimsning.

Jag tänkte bara så han inte får olika ben på hojen.

Häller man ut grejorna ur den är det förstås liknade delar, det var inte så jag menade utan att de gjort en förändring av grundläget.
ok, bara undfrade.......

sportarn skrev:
Köp mina. Du får dom för 6, e till en -00 men funkar bra. Har även instrument oxå om du e sugen.

Vad skall du ha för istrumentpanelen då ??

Har du lampor ?

cool_lilja skrev:
Okej Mr.Badass...... :7peta

Vad skall du ha för ett gaffelben då ??
Har du fler delar eller ??

Typ, lampa, topkåpa
har lite småskrot liggande, vet ej exakt vad men det e lite småskit, tror dock inget du behöver.

Gaffelbenet 2000kr

cool_lilja skrev:
Okej, men går det att rikta gaffelben ????

Eller måste man köpa nya ?

Silwer 02 skrev:
har kraftigare gaffelben(och kortare slag) vet jag, de går nog inte i kronan utan vidare.
och byter du till ben från 00-01 så byt båda för dessa har ett annorlunda innehåll än 98-99

Om det är underbenet som är krokig är det kört det går inte att rikta eller rättare sagt det går att rikta så det blir rakt men det tappar formen och är inte runt efteråt. Över benet går att rikta.
98-99áns R1 gaffeln är 54mm grov vid nedre gaffelkronan och 50mm vid övre och jag tror dom nyare är samma (det har blivit standard mått gaffelben, alla GSXR 750,SP1, nyare Firebladar har oxå dom måtten)

Last edited:
r1, gixx, blade 2002-2003 43mm gaffeldiam

R1 1998-2001 41mm gaffeldiam

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard