Rikta bromsskivor ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Har haft den stora lyckan att köpa ett par extrafälgar och till min FASA är båda framskivorna krokiga den ena slår ca 5 mm och den andra 1mm.

MC mekanikern på orten där jag bor säger de går att rikta jag tvekar eftersom jag är paranoid när det gäller bromsarna.

Är inne på att skaffa ett par sexiga waveskivor som tröst lr ska jag vara dumsnål och testa :gnissla

Tacksam för kloka råd från dom med erfarenhet.

Jag skulle vara rädd för att de skulle vibrera apa under inbromsning. Även det minsta de är sneda kommer du känna som hårda vibrationer. Egen erfarenhet.

Har både riktat en skiva med skiftnyckel och slipat en annan i en svarv med vinkelslip i fixtur och det har inte vibrerat nånting.

2ono skrev:
2043233 Har haft den stora lyckan att köpa ett par extrafälgar och till min FASA är båda framskivorna krokiga den ena slår ca 5 mm och den andra 1mm.

MC mekanikern på orten där jag bor säger de går att rikta jag tvekar eftersom jag är paranoid när det gäller bromsarna.

Är inne på att skaffa ett par sexiga waveskivor som tröst lr ska jag vara dumsnål och testa :gnissla

Tacksam för kloka råd från dom med erfarenhet.

En av dom viktigaste delarna du har på hojen chansar man inte med. :fakta
Jag gav 1000lappen för två beg skivor i bra skick istället för att försöka rikta.

Vet flera som riktat med varierande resultat. Ibland blir det bra i en vecka tills skivorna blir riktigt varma och går tillbaka. Ibland går det ett eller flera år. Varför chansa?

Swedie skrev:
2043239 Jag skulle vara rädd för att de skulle vibrera apa under inbromsning. Även det minsta de är sneda kommer du känna som hårda vibrationer. Egen erfarenhet.

Jag sökte visshet och du hade svaret.

WestW skrev:
2043398 En av dom viktigaste delarna du har på hojen chansar man inte med. :fakta
Jag gav 1000lappen för två beg skivor i bra skick istället för att försöka rikta.

Vet flera som riktat med varierande resultat. Ibland blir det bra i en vecka tills skivorna blir riktigt varma och går tillbaka. Ibland går det ett eller flera år. Varför chansa?

Ja så är det nog min bästa livförsäkring är trots allt bromsarna

supermoppe skrev:
2043258 Har både riktat en skiva med skiftnyckel och slipat en annan i en svarv med vinkelslip i fixtur och det har inte vibrerat nånting.

Lyckan står den djärve bi

supermoppe skrev:
2043258 Har både riktat en skiva med skiftnyckel och slipat en annan i en svarv med vinkelslip i fixtur och det har inte vibrerat nånting.

Skulle du våga chansa i +250? På Cross är det inga problem, men sporthoj....

Jag skulle aldrig våga köra RR med riktade skivor, som sagt innan kan de av värme gå tillbaka och en skiva som slår 5mm kommer att trycka ut padsen i oket så att du drar handtaget i botten och måste "ta om" vilket lär vara en spännande upplevelse i slutet av rakan.

Tänk på amerikansernas handelsbalans de blir glada om du handlar Waveisar av dem...

Zilversurfer skrev:
2043468 Skulle du våga chansa i +250? På Cross är det inga problem, men sporthoj....

Har inte gjort det på nå snabbåk och skulle inte våga det heller men skivan som jag slipade har efteråt blivit blå utav värmen men ändå klarat sig utan att blivigt vind.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman