Rikta bromsskiva???

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
ZX9R Ninja -98
Min ena bromsskiva fram är vind.. Går det att rikta den?? Det är nämligen några snorungar eller nån som försökt sno hojen, dom har klippt sönder den :mad: Så vad tror ni, funkar det?? Det borde väl vara det billigaste alternativet..

Jompe

det är ingen ide´att försöka rikta den, det är härdat rostfritt stål så det kommer att spricka.
bara att köpa ny!

visst går det att få den rak, men du får små sprickor i dom och sen när du är ute och kör hård så spricker skiten i 160 och du har ingen broms alls fram..
Köp svartståls skivor så kan du rikta och du får bättre broms:yoparty

..... och måste byta en gång i kvarten =)

visst går det att få den rak, men du får små sprickor i dom och sen när du är ute och kör hård så spricker skiten i 160 och du har ingen broms alls fram..
Köp svartståls skivor så kan du rikta och du får bättre broms:yoparty

Det sitter ISR runt om på min hoj sedan -96. De slår sig inte. När det blivit sprickor i dom så har jag köpt nya.

För den som vill rikta en skiva är risken snarare att spänningarna finns kvar, så att skivan på ett ögonblick kan kupa sig igen. Man ska baka på en spisplatta om man vill rikta dom. Många kupiga skivor kan gå tillbaks bara av den värmebehandlingen. Men som 40-åring så var det nu länge sdan jag riktade ngn skiva, det var när jag var yngre och utgiften för en ny skiva var plågsam.

/J

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...