Rikta 3G antenn?

Hur är det med repeaters i privata fastigheter? Visst måste man ha tillstånd från PTS ? Görs det någon skillnad på privat villa, lgh-hus och kontorslokaler exempelvis?
Någon som vet?

Finns bla här: http://www.mobinet.se/Pages/ShowProduct.asp?ProductId=16149
Dock är dom väldigt dyra .... men det borde hjälpa upp situationen lite, dock vet jag inte vart du bor, det kan hända att där du bor är inte hsdpa utbyggt ännu ...

Herrejösses!! Och jag som tyckte att dom knappa 5000 som jag har lagt på router och antenn sved.

Jag bor i Vetlanda kommun. Här har kommunen ett sammarbete med operatören "3" och utbyggnaden pågår för fullt.

Med min vanliga tur skulle det säkert komma upp en mast med optimala förhållande veckan efter om jag köpte en repeater

Last edited:
Jag pratade precis med "Teknisk support" på 3. Dom uslingarna har 2(!) master inom 4 km från mig som inte är driftsatta än.
Och dom visste inte när det skulle ske, va kul. Nu har jag köpt en router och riktantenn när jag snart klarar mig på en mycket billigare huawei "puck" :huvet

Bör kanske tillägga att masten som jag knappt har kontakt med ligger 8 km från mig

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan