Rik på racing?

Ja, en ”en slant” tjänar de säkert redan. Men varför skulle de tjäna som internationella stjärnor som Klüft, Pärson och Ohlsson?

Varför eller lika mycket eller.. Tycker bara att i en sån dyr sport verkar det mesta gå på hobbybasis i Sverige.
Tyckte bara att de förtjänade en slant och undrade om de gjorde det, men tydligen inte.

Känns som att intresse och efterfrågan styr prispengar och dyligt. Finns ett allmänintresse så finns det ju en helt annan marknad för ex sponsorer osv att vilja synas = mer pengar i branschen.

Just mc-racing är ju för en ganska begränsad grupp människor som intresserar sig för. Tyvärr...

Vart ska vinstpengar komma ifrån, om det inte lockar en stor publik.

Varför eller lika mycket eller.. Tycker bara att i en sån dyr sport verkar det mesta gå på hobbybasis i Sverige.
Tyckte bara att de förtjänade en slant och undrade om de gjorde det, men tydligen inte.

Du kan väl jämföra Rossi och Woods i ekonomiska sammanhang ungefär gissar jag. Hade vi haft en svensk stjärna med i toppen i VM hade han nog tjänat bra han också. I Sverige finns det heller inte så mycket pengar för golfare (nationellt). Sen är det olika på olika sporter. Tycker också det är tråkigt att inte RR är speciellt uppskattat som sport i Sverige, därav den låga avlöningen

Jag tycker visst att de förtjänar bra med pengar, det är bara det att jag inte kan/vill betala dem det.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien