Riding Giants (Dokumentär om vågsurfning)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tv4 Sport visade precis en väldigt intressant vågsurfings dokumentär som heter Riding giants. Såg bara de sista 20 minuterna. Kom in sent. Lyckligtvis såg jag att den ligger ute på YouTube så jag tänkte börja om från början. Det jag såg var väldigt fängslande även som icke utövare av sporten.

[YOUTUBE-ID]aOVznU8zqL8[/YOUTUBE-ID]

såg den idag och när den gick för ett tag sedan, och har den nerladdad.
helt fantastiskt och jag undrar fortfarande varför jag inte stannade på Balis surfskola -94

såg bara första delen men den såg ut att vara lite fjantig mot den här, stora vågor, lokalbefolkningen börjar skjuta och slåss, finns att hyra i videobutik sen någon vecka tillbaks.

[YOUTUBE-ID]L4QFNd4nzZU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]0NOfm4WEMCs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
såg bara första delen men den såg ut att vara lite fjantig mot den här, stora vågor, lokalbefolkningen börjar skjuta och slåss, finns att hyra i videobutik sen någon vecka tillbaks.

Se vidare på de resterande delarna. Tonen ändras i dokumentären. Jag tycker att den var riktigt intressant.

Hyrde Bustn´ down the door i kväll. Har inte sett den ännu. Tack för tipset.

såg den idag och när den gick för ett tag sedan, och har den nerladdad.
helt fantastiskt och jag undrar fortfarande varför jag inte stannade på Balis surfskola -94

Utanför Mölle (nordvästra Skåne) finns det rätt förutsättningar men det är hotat av ett hamnprojekt. http://www.freeride.se/content/2233/

Det hade varit roligt att prova på under en period så att man får chansen att komma över första steget i inlärningsprocessen. Frågan är om det inte är lämpligare att lära sig windsurfing eller kiteboard istället med tanke på de förhållanden som råder i det här landet.

Det är en skam att man inte utnyttjar de möjligheter som finns in ens närhet bättre.

Tjena landkrabbor!
Jag surfade Mölle för nån månad sen och det är en jäkligt bra våg. Sen finns det Skäret på andra sidan udden. Det finns massor av ställen i sverige, jag har säkert varit på 8-10st alltfrån Öland till Halmstad och ner till Ystad!

Jag ska ut på onsdag o dagarna framöver här i Halmstad, det kommer komma in swell då!
Här är bilder från Öland för 3 veckor sedan! (jag på bilderna)

Kolla även min film jag gjorde i höstas!
[youtube-id]yu7z6Ra1OPU[/youtube-id]

Bifogat

• 9120_185699665820_737680820_4327009_5570628_n.jpg
    9120_185699665820_737680820_4327009_5570628_n.jpg
    45.8 KB · Visningar: 41
  • pg_25539382.jpg
    pg_25539382.jpg
    28.2 KB · Visningar: 46
  • pg_1637659884.jpg
    pg_1637659884.jpg
    63.5 KB · Visningar: 41
Last edited:

Den senare filmen visar en annan sida av myntet så att säga med rivalitet mellan surfarna och kulturkrocken mellan invånarna i på Hawaii. Väldigt intressant.

*/ ?>
Back