Ride-On Tire Protection System

Med tanke på hur sällan jag fått punka så räcker det att ha med ett korvkitt för att laga vid behov.
Demonstrationen ser ju bra ut när de gör hål i mittersta delen av slitbanan men när däcket monteras av ser man att smeten inte täcker hela bredden så jag antar att man ändå behöver ha korv med sig. Med korv kan man dessutom laga riktigt stora hål som smet garanterat inte klarar.

Däckfirmorna brukar inte älska att man hällt smet i däcken.

Anledningen att jag blev lite intresserad av detta är att det finns flera som hävdar att detta fungerar väldigt bra på slangförsedda däck, där lagning med "daggmask" inte är möjligt.
Men det skulle vara intressant att veta om någon här har testat det?
Det kanske är gammalt, men jag har i så fall missat det helt.

Jag har testat motsvarande gel i trampcykeldäck med slang och det funkar halvbra. Någon mindre punktering tätades helt men oftast blir det som bäst pyspunka och då har man ett hål som behöver lagas men gel på utsidan av slangen och insidan av däcket vilket krånglar till reparation med lapp.

Dock har jag som sagt inte provat just detta märke och jag har dessutom betydligt högre tryck och lägre luftvolym i cykeldäcken så det kan vara användbart till MC.
Nu vart det väldigt konstig citering.

Anledningen att jag blev lite intresserad av detta är att det finns flera som hävdar att detta fungerar väldigt bra på slangförsedda däck, där lagning med "daggmask" inte är möjligt.
Men det skulle vara intressant att veta om någon här har testat det?
Det kanske är gammalt, men jag har i så fall missat det helt.
Jag har testat motsvarande gel i trampcykeldäck med slang och det funkar halvbra. Någon mindre punktering tätades helt men oftast blir det som bäst pyspunka och då har man ett hål som behöver lagas men gel på utsidan av slangen och insidan av däcket vilket krånglar till reparation med lapp.

Dock har jag som sagt inte provat just detta märke och jag har dessutom betydligt högre tryck och lägre luftvolym i cykeldäcken så det kan vara användbart till MC.

I trampcykelvärlden är det där väldigt vanligt. Googla där, så kommer du att hitta mer info än du orkar läsa.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025