Ride ett nytt MC spel i Tourist trophy mané.

Hallåå!
Kommer in in på world tour..
Köpte spelet på playstation store igår, spelat time attack och tutorial ett gäng varv.. Men kan inte komma in på world tour endå!

Vad gör jag???

Last edited:
Första intrycket, utan extra inställningar, är att jag aldrig spelat ett spel med så taskig styrdynamik

Jag provade på PS4. Kändes som ett arkadspel, och ja, jag antar jag valde annat än simulation om det nu fanns i demot jag provade.

Hela spelet är ju nedladdat.. Polarn köpte det fysiska spelet i butik och det var samma för han i början.. :/ sen kom han in.. Konstigt :(

Dåligt med vettiga recensioner på spelet än, men enligt Metacritic är det sådär http://www.metacritic.com/game/pc/ride
Ni som provat tycker ändå det är det bästa nyare MC-spelet?

Det är ingen tiopoängare men nog är det ett bra spel alltid. Jag tycker inte att det är arkadkänsla över spelet men det är lite annorlunda mot MotoGP14. Det är mest en vanesak. Efter ett tag så började jag känna mig hemma med spelet.

Bra spel! gillar det starkt! inte bästa grafiken med fysiken i spelet är bra gjort!!

Hur är det jämfört med demon man kan ladda ner.
Där gillade jag det inte alls.
Har de flesta gp och sbk spelen.
Inte alls samma känsla i demot iallafall.

Hur är det jämfört med demon man kan ladda ner.
Där gillade jag det inte alls.
Har de flesta gp och sbk spelen.
Inte alls samma känsla i demot iallafall.

Ungefär samma, förutom att hojarna blir snabbare och lite mer lättstyrda med uppgraderade saker. Du skulle säkert bli besviken om du verkligen inte gillade demot.

Nu när jag skaffat en ny dator så installerade jag det här spelet...
Men... Jag kan inte låsa upp Elite Trophy 2? Första racet kom jag etta med min pimpade traja, så jag tänkte "Ahmäh! Måste man komma trea?" och körde in mig på en väldigt lugn tredjeplats, men inte låstes nåt upp?
Har nån mer samma besvär? Vill ju låsa upp de lite roligare speciella hojarna. :fyllisar
Trevligt spel annars... Man känner ju igen spelmotorn. :hihi

Köpte Ride igår via PSN till ps4.
Installerat och klart men jag kommer inte i world tour läget.
Har startat om spelet x antal gånger och ps4:an lika så men likt förbannat går inte skiten igång,
det enda jag kan göra är time trail... :confused:

Köpte tillägget "allt från Yamaha" men det var ju onekligen bortkastade pengar när man inte ens kan nyttja spelet.

Nån som har en bra lösning på problemet? :va

Har startat om spelet x antal gånger och ps4:an lika så men likt förbannat går inte skiten igång,

Köpte tillägget "allt från Yamaha" men det var ju onekligen bortkastade pengar när man inte ens kan nyttja spelet.

Det jag läst om det där problemet är att dels inte allt blivit nertankat, dels att det helt plötsligt börjar funka. :va

Kollat så det inte finns någon uppdatering att ladda ner?

Kollat så det inte finns någon uppdatering att ladda ner?

Den drog ner nån tillägsfil i samma veva som den installera men det är ungefär allt.

Det jag läst om det där problemet är att dels inte allt blivit nertankat, dels att det helt plötsligt börjar funka. :va

Jag fattar inte riktigt med att det inte är helt nertankat. Eftersom det har fått sköta sig självt och installerat sig helt och hållet på egen hand så "borde" allt vara nerladdat.

Aja får väl köra "arga leken" till det funkar då :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...