Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tack så mycket och god jul och gott nytt år på er!
Det var en dramatisk rubrik och jag bad honom uttryckligen att ändra rubriken men det ville han tydligen inte göra.
Mitt förslag var ”Winblad klarade sig mirakulöst” eller något liknande, så slipper man förknippa roadracing med döden. Men jag är absolut tacksam för den PR som både jag och sporten får.

Initialt så ville han ha in mer info om mina sllvarligare olyckor men han lyssnade åtminstone på mig när jag vad honom att stryka allt gällande Spanien-kraschen som minst sagt var dramatisk den också. Det blev alldeles för mycket fokus på krascherna och skadorna när det i själva verket skulle handla om mitt återtåg till racingen.

Vi hade telefonintervju i drygt 65 minuter men det blev tydligen mest en artikel om hur skadad jag blev.

Hallands nyheter lever tack vare att stampen media fick "lite hjälp" men stampen media dör en långsam död och hallands nyheter går runt på ett par anställda typ så dom är nog rätt beroende av "dramatiska" artiklar särskilt som i stort sett allt ligger bakom betalvägg (vem som nu betalar för att läsa skiten? Inte jag ivf). Att dom tog bort mailkontakten som alltid låg under artiklarna till ansvarig reporter säger nog en hel del.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Goooood jul bästa vänner, bekanta och följare :kär:kär:kär

10847737_10152442068097105_8015355826161065736_o.jpg
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Gott nytt.

När kommer du med en t-shirt precis som de stora förarna ? :)

misspelling with autocorrect
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
En tischa.. Jag har alltid duckat för den frågan liksom :rodnar Jag behöver ju bli en av de stora förarna först :fakta

Personligen tycker jag att det räcker att man siktar på att bli en av de stora! Det är också ett enkelt sätt att få lite sponshjälp av kreti & pleti som annars har lite svårt för att stötta våra lokala racehjältar. Jag tycker absolut att du ska svänga ihop en schysst tisha! Jag vill ha en L när du är klar.. :krama
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En tischa.. Jag har alltid duckat för den frågan liksom :rodnar Jag behöver ju bli en av de stora förarna först :fakta

Jag vill ha en XL. Är ju redan en stor förare :rodnar, på mitt sätt. Liten på alla andra sätt.....
Du är på väg att bli en RIKTIGT stor förare genom din noggrannhet.
Tycker jag.

Vad det gäller det du skriver i #386 om hur man ska sitta så tycker jag att det inte är bra att visa eliten och fundera över hur de sitter i förhållande till "tanken".
Deras tank har ju mycket lite med tank att göra. Under skalet finns luftbox och delar av tanken.
Jag tror inte de får in alla 24 Literna i det vi ser.
Så tanken viktigaste uppgift för eliten är förankring, inte bensin.
Och det är naturligt att förankringen, dvs tanken anpassas av stallet till förarens körstil.

Därför tycker jag det är bättre att refera till var föraren har baken (av rumpan) i förhållande till bakhjulet.
På fotot taget av Fredrik Eklöf tycker jag du har baken i jämnhöjd med fälgen på bakhjulet.
Och få din kropp längre fram går väl knappast ? STOR förare.

Pedrosa 26 mycket svårt att se för mig på fotot var baken är i förhållande till bakhjulet.
Kan du föresten kopiera någon som kanske väger högst 67% av vad du väger ?

Marquez 93 för mig tycks det att han har baken i jämnhöjd med framkanten på bakdäcket.

VR 46 för mig tycks det att han har baken i jämnhöjd med framkanten på bakdäcket.
Dvs samma stil som Marquez !

Till sist mina förhoppningar om ditt tillfrisknande ! Tuffing är du !
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Men.. Hade jag inte svarat på Comebacks inlägg.

Jag börjar bli bättre och bättre. Senaste operationen som gjordes för drygt 12 dagar sedan gav mig en otrolig och positiv ljusglimt. En stor del av smärtan upphörde, och jag blev betydligt rörligare. De måste ha råkat skada en nerv på det friska benet när de skar upp bindväven och musklerna för att plocka ut skruvarna då det brann något så fruktansvärt när jag sträckte på kroppen. Även stillasittande så brann det. Jag var tvungen att räta ut benet och dra ihop det om vartannat nästan varje minut för att det inte skulle göra ont. Och när jag menar att det brann så var det som om det faktiskt brann på låret. Det gjorde skitont.
MEN, de senaste dagarna har det minskat kraftigt och jag tror att det kommer försvinna helt när som helst. Snart skall stygnen tas bort också.

Jag har börjat sätta ihop en riktig budget för i år och det är mer körning än vad jag trodde att det skulle bli. Om jag bara kan få ihop sponsorer till det. Jag skulle behöva gå en kurs i hur man går tillväga. Har ni något råd så skicka gärna pm! Jag menar det faktiskt; har ni tips på hur man ordnar sponsorer, hur jag bäst marknadsför dem eller hur vad jag skulle kunna erbjuda mina samarbetspartners så shooooooooot!

Jag vill också hemskt gärna avslöja en fantastisk "nyhet" men det får vänta lite. Har jag varit tyst om det sedan början av oktober så kan jag nog hålla mig ett litet tag till ;)

*Edit* Får jag förresten skriva att alla som använder sig av rabattkoden "Winbladracing" får 10% rabatt på onebike.se? Och att även om den produkt du vill ha inte finns på webbsidan ännu, så är det bara att skicka mail till onebike så fixar dem det. Glöm bara inte att nämna mig. Skall det handlas mycket så kan rabatten bli 15-20%!
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Du fördelen med att trycka upp massa tischor och hoodies är att man alltid har rena kläder ligger i plastpåsar och skräpar :D

Jag har gjort det under många år då jag lekte med bilarna, och det var inte så att man sålde några kopiösa mängder, men då å då kom det någon och vill betala för dom, vilket ju bara var kul!
Men man kunde alltid ge bort till snälla sponsorer eller andra som hjälpte en på vägen mot målet.

SÅ FIXA NÅTT TILL SOMMAREN !
Jag lovar att jag ska handla 1st !
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Tjena!
Appropå att marknadsföra sig själv och visa upp sina sponsorer så har jag ett tips, nu kanske du redan har en, men annars bör du skaffa en Facebook sida.
Via den får du göra hur mycket reklam du vill och visa upp sponsorprodukter osv. Den är även enkel att dela på massor av plattformar och sprids väldigt snabbt genom flödet på fb. På sidan kan du själv göra uppdatering om dina framsteg och fler kommer att nås utav det än bara vi som läser din tråd här på SH.

Förresten, jag har läst din tråd från start till slut och imponeras både av dig som person och förare.
Jag har själv för snart 10 år sedan jobbat med rehab efter en rätt tuff motocross olycka där jag förstörde min höft, och jag vet hur jävla jobbigt det är att sitta i rullstol och ha ont. Men med din skalle kommer du att fixa detta, det är jag helt övertygad om. Jag vill önska ett jättestort Lycka till i framtiden!! :)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag vill också hemskt gärna avslöja en fantastisk "nyhet" men det får vänta lite. Har jag varit tyst om det sedan början av oktober så kan jag nog hålla mig ett litet tag till ;)

Då får du försöka hålla dig på hjulen och köra safe nästa år om du skall bli farsa.... eller?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du fördelen med att trycka upp massa tischor och hoodies är att man alltid har rena kläder ligger i plastpåsar och skräpar :D

Jag har gjort det under många år då jag lekte med bilarna, och det var inte så att man sålde några kopiösa mängder, men då å då kom det någon och vill betala för dom, vilket ju bara var kul!
Men man kunde alltid ge bort till snälla sponsorer eller andra som hjälpte en på vägen mot målet.

SÅ FIXA NÅTT TILL SOMMAREN !
Jag lovar att jag ska handla 1st !

Du har helt rätt. Och jag har faktiskt något på gång, till minflickväns stora förtret. I hennes värld så kommer det bara vara massa snygga blondiner som köper tröjorna, tar selfies iklädd endast tröjan och sedan skickar tillbaka till mig :yoparty
Om det ändå vore så väl :rofl Men det får stanna här på sidan, hon läser inte här. Hell, hon läser ju inte ens något på faceook.



Tjena!
Appropå att marknadsföra sig själv och visa upp sina sponsorer så har jag ett tips, nu kanske du redan har en, men annars bör du skaffa en Facebook sida.
Via den får du göra hur mycket reklam du vill och visa upp sponsorprodukter osv. Den är även enkel att dela på massor av plattformar och sprids väldigt snabbt genom flödet på fb. På sidan kan du själv göra uppdatering om dina framsteg och fler kommer att nås utav det än bara vi som läser din tråd här på SH.

Förresten, jag har läst din tråd från start till slut och imponeras både av dig som person och förare.
Jag har själv för snart 10 år sedan jobbat med rehab efter en rätt tuff motocross olycka där jag förstörde min höft, och jag vet hur jävla jobbigt det är att sitta i rullstol och ha ont. Men med din skalle kommer du att fixa detta, det är jag helt övertygad om. Jag vill önska ett jättestort Lycka till i framtiden!! :)

Jag har en sida på facebook faktiskt! Winblad Racing heter den :) Kolla gärna upp den!
Vad roligt att du tog dig tid att läsa hela tråden. Jag har två till trådar faktiskt i andra subforum till Roadracing här på forumet. Det är lite kul att se tillbaka på hur det var när jag var såååå grön på det här och inte visste någonting alls. Jag blir alltid så glad när jag får läsa sånt här, att en uppskattar det jag skriver och jag får peppande ord. Ibland är det välbehövligt att få läsa det :)

Hur mår du nu efter din skada? Hur skötte du rehaben och vad var det som hände?
Tack så hemskt mycket för lyckönskningen! :Bugar

Då får du försöka hålla dig på hjulen och köra safe nästa år om du skall bli farsa.... eller?

Köra... safe. Det gör jag ju nästan alltid :D Det kan vara så att jag går ut med (den gamla) nyheten den 18/2 :rock
I år räknar jag med att inte krascha en enda gång. Och skulle jag ändå göra det så kommer det inte vara på grund av skit bakom spakarna. Ungefär som i Falkenberg med andra ord :rodnar
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Skall du köra i Thailand med Tech3 kanske :) ?

misspelling with autocorrect
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Du har helt rätt. Och jag har faktiskt något på gång, till minflickväns stora förtret. I hennes värld så kommer det bara vara massa snygga blondiner som köper tröjorna, tar selfies iklädd endast tröjan och sedan skickar tillbaka till mig :yoparty
Om det ändå vore så väl :rofl Men det får stanna här på sidan, hon läser inte här. Hell, hon läser ju inte ens något på faceook.

..ser fram emot massa blondiner i Tischa på INSTA då *lol*
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top