Bild & Video Ribello, Italiensk byggkonst?

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Såg detta idag, tyckte det var en rätt fräck skapelse?
Rätt kaxig bakstötdämpare får man väll ändå säga, bygget i sig är väll rätt sagt kaxigt :gnissla

ribello%2B2.jpg

ribello%2B3.jpg

ribello%2B1.jpg

sååååå jävla råååååå!!!
läste i sista eller förra nr av PB om en R1 vars hela ram och sving var billet fräst (tror ämnena vägde ca 500 kg innan dom bara fick ut RAMEN:D)
detta ser ut som en anal dröm från ngn med bra skills på cad, men ack så vackert!! en orgie i teknik där motpolen på ett sätt är Britten (syftet är samma- men vägarna totalt olika för att uppnå samma)

//jj

Lysande om man fryser. Bara att hänga bak arslet lite.

Bütal minst sagt .... lite MadMax sporthoj stuk :yoparty

Ser ju ut som om tjacksteffe o pundarpelle brutit sig in i en mekanisk verkstad, tagit fram den stora kartan LSD och bamsepåsen med pulver och gett sig fan på att bygga en hoj innan de blev upptäckta.

Mäktigt, det dära e en maskin man kan lita 100% på, inga fjuttiga rör eller gafflar här inte...Lite off topic men har ni åkt Helix på Liseberg å tittat på hur vagnarna e bygdga? Ser ut som en bockad stålplatform med hjul där stolsparet är påbultade. För att inte tala om låsningsmekanismen som håller en fast i stolen, futtigt... Utformningen av vagnarna är mer skräckinjagande än själva åkturen, ... hade vagnar och stolar varit frästa ur ett å samma stycke så hade jag inte ens reagerat på om bergådalbanan gått i mach3 å det e samma slags känsla jag får utav denna hoj, Mach3 ready :P Men som utbildad cnc operatör så e jag så klart partisk, ska va fräst ur ett å samma stycke FFS :P

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...