RGV250 2-takts räser

Blir kanonbra det där!:tummenupp Hoppas du får köra mycket i sommar och sprida mycket tvåtakts rök....
 
Sicken jäfla räääser !:tummenupp
 
Klar! Demo 2.0 !

Så var hon äntligen klar!
En veckas semester gjorde susen för mitt lilla hobbygarage. Fått massor gjort på hojjarna.

Rgv'n är Lucky strike konverterad. Blev hyffsad nöjd med resultatet, Ska nog till nånting på tanken kanske. Lite småpill kvar nu bara egentligen, ska kapa ur lite för styrdämparen tar i kåpan. Justera lite fotpinnar och hitta nått bra ställe för en laptimer.
I övrigt e hon väl klar, iaf Demo 2.0 . Kommer säkert bygga vidare på henne inom en snar framtid.

Har lite halvdassiga bilder från garaget bara men återkommer med lite bättre foton sen.
 

Bifogat

  • IMG_2065.JPG
    IMG_2065.JPG
    184.8 KB · Visningar: 199
  • IMG_2063.JPG
    IMG_2063.JPG
    144 KB · Visningar: 177
  • IMG_2062.JPG
    IMG_2062.JPG
    195.2 KB · Visningar: 269
  • IMG_2064.JPG
    IMG_2064.JPG
    189.8 KB · Visningar: 174
Fan vad coolt, asball!:yoparty :Bugar
 
Hårdrock som fan blev det! Grattis till ett kanonbygge! Tvåtakts racer är brutalt! :tummenupp
 
Hur funkade det att få till side-by-side-systemet på 91:an? Fast det kanske inte är nåt problem när du kör med Tygas bakram..? Jag har en 91:a i orginalskick (i stort sett i alla fall) men där är det problem med bakre hållarna till ljuddämparna som behöver göras om...
 
Hur funkade det att få till side-by-side-systemet på 91:an? Fast det kanske inte är nåt problem när du kör med Tygas bakram..? Jag har en 91:a i orginalskick (i stort sett i alla fall) men där är det problem med bakre hållarna till ljuddämparna som behöver göras om...


Jag kör ju med tygas bakram som sagt då passade det rakt av, man fick köpa ett extra fäste bara. De enda som har vart krångligt har väl vart kåporna som passade sisådär och jag fick bygga egna kåpfästen och skära o ha mig. Annars passade de klockrent.

Behöver du delar?
(Jag MASSA delar! Har även komplett avgassystem, original och ett par extra ljuddämpare med suzuki stansade, rätt snygga. Fotpinnar och kåpor osv. )

Tack alla för inputs, alltid kul med kommentarer. Jag har fipplat lite mer på den och finputsat. Ska hugga tag i en anständig kamera och fota den på riktigt inom kort, och få med lite mer detaljer. Återkommer med detta.
 
Jag hade också lite problem att få till kåporna, särskilt runt expansionskamrarna. Blev till att slipa ur kåpan lite och klä insidan med aluminiumtejp för värmens skull.

Jag har också delar så det räcker och blir över, men tack ändå :tummenupp

Var rädd om dina kåpor om dom är i bra skick. Dom börjar bli sällsynta, dom blå/vita. Finns bara nån handfull kvar i sverige.

Bild på min (i-stort-sett) orginal-91:a:

1245101688_resized.jpg
 
Last edited:
Har knäppt lite bättre bilder idag som förhoppningsvis ger hojen lite mer rättvisa än mina dassiga garagebilder.


6066224761_1ec3e5012c_b.jpg



6066225097_187f742aba_b.jpg



6066769198_8002cd5c67_b.jpg



6066225641_7b5e359429_b.jpg



6066769396_0f1a3f17d8_b.jpg



6066769866_426bf5b533_b.jpg
 
Last edited:
Den här tråden förtjänar ett lyft!

Mycket intressant bygge, älskar såna här "budget-gör-det-själv-projekt"! Säger inte att den ser fattig ut eller så men du fattar vart jag vill komma kanske, det blir en viss charm över det hela när man gjort mycket pyssel själv. :)
Jag skulle förvisso inte gå så långt att kalla det en bugdethoj, för du har ju faktiskt lagt ner en hel del pengar på den, åtminstone av bilderna att döma. Betydligt mer än jag skulle lägga ner på en rejshoj.

Så, tre tummar upp för fan! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Förresten, angående styrdämparen - ska den inte vara ledad i andra änden också där den sitter fast i ramen? Som det är nu så ser det ju ut som om den ska gå sönder i fästet om man styr fullt ut, eller tänker jag helt galet? :va
 
Den här tråden förtjänar ett lyft!

Mycket intressant bygge, älskar såna här "budget-gör-det-själv-projekt"! Säger inte att den ser fattig ut eller så men du fattar vart jag vill komma kanske, det blir en viss charm över det hela när man gjort mycket pyssel själv. :)
Jag skulle förvisso inte gå så långt att kalla det en bugdethoj, för du har ju faktiskt lagt ner en hel del pengar på den, åtminstone av bilderna att döma. Betydligt mer än jag skulle lägga ner på en rejshoj.

Så, tre tummar upp för fan! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Förresten, angående styrdämparen - ska den inte vara ledad i andra änden också där den sitter fast i ramen? Som det är nu så ser det ju ut som om den ska gå sönder i fästet om man styr fullt ut, eller tänker jag helt galet? :va




Tackar! kul att du gillar den :) .

Ja alltså nog var det ett budget-bygge som det var tänkt från början, för mycket har jag byggt själv o snickrat o haft mig, men det har skenat iväg och kostat mer än vad jag räknat med trotts allt . De är väl ett hemma plockihopbygge kort och gott.

Ang styrdämparen så är den kul-ledad i ramen, och ledad i den delen som sitter i gaffeln. Jag har gjort egna styrstopp så att de tar i före dämpen har sträckt ut sig själv. hade så på min ban-r6a och tyckte det var en bra lösning. Man kan alltså bara vrida styret en liten bit åt vardera håll. Och ang knät så har jag faktiskt tänkt på det och måttat ut och provsuttit i omgångar så det ska inte vara några problem :tummenupp
 
Hade tänkt sälja den i somras pga studier och ekonomibrist, (samt att jag inte använde den) Men nu ser läget anorlunda ut och jag tänker behålla den och bygga vidare. Tar examen från min utbildning om en vecka och har med det ett nytt jobb. Så framtill våren kommer ekonomin vara som den ska igen och har därför sneglat över att kanske byta ut framgaffel, bromsskivor, kolvar och lite annat och försöka använda denna hoj till sommarn som det är tänk. Men vi får se, en sak i taget.

Dammade av henne idag och stod och torrbröt lite i garaget, låter fin fint och 2-takts avgaserna stack i ögonen.Intresset för henne har börjat komma tillbaka. Har sedan en månad tillbaka funderat fram och tillbaka vad jag ska göra med den och suttit och kikat på delar om man skulle bygga vidare.
Jag har av en händelse ett par bromsok över till zxr, 6-kolvs Tokico och tankarna slog mig om dessa kanske skulle kunna monteras istället för de trötta 4-kolvs som sitter original. Mätte upp dessa och tur som har hade var de exakt samma cc avstånd, 90mm. Provmonterade och de satt fint. Men funderar på om jag missat nått, är de nå mer jag bör kolla? De är ju rätt mycket större än original men verkar ju få plats som de ska? Annars ser de ut att ligga an mot hela skivan på samma sätt som originalarna. Kommer pumpen bli underdimensionerad? Nått annat jag missat? Får väl prova mig fram i värsta fall.
 
Last edited:
Så här tänkte jag att det kunde se ut med 6kolvs-oken som jag nämnde tidigare. Vet ju inte om pumpen pallar? Men de ser lite rejsigare ut än original iaf.
 

Bifogat

  • IMG_2858(copy).jpg
    IMG_2858(copy).jpg
    131.5 KB · Visningar: 63
  • IMG_2859(copy).JPG
    IMG_2859(copy).JPG
    178.3 KB · Visningar: 58
  • IMG_2860(copy).JPG
    IMG_2860(copy).JPG
    205.8 KB · Visningar: 71
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top