Rgv mot en vfr?

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Det var en snubbe som funderade om jga vill byta min rgv mot hans vfr 750 -92 körd 3900 mil och han sa att den spinner som en katt, är lite tveksam eftersom jag gillar räjsing och dom ser lite ut som morfars söndags cykel, vad tycker ni? :confused:

Vad har du för årsmodell?? Du har ju blivit erbjuden ett byte värt ca35-40 tusen och dessutom en motor som är odödlig. Starka skäl tycker jag. Lite snäll design men annars en fantastiskt skön hoj.

Pengamässigt är det en bra affär för dig men jag hade då heldre kört 250n.. Byt, sälj och köp 2 250s.. :D

min är 92 gillar den grovt, vet att vfr är mera värd men jag tänker lite på hur den är att köra. hur är det med effekt jämnfört mellan dessa 2? min har 52.5 kw och 139 torrvikt, viffern är säkert närmare 200kg och effekt?

byt den, sälj vfr:en så har du kanske råd med en tyngre sporthoj?
Vfr är en populär cykel, borde vara lättsåld till bra pris.

Axl45 skrev:
2189213 min är 92 gillar den grovt, vet att vfr är mera värd men jag tänker lite på hur den är att köra. hur är det med effekt jämnfört mellan dessa 2? min har 52.5 kw och 139 torrvikt, viffern är säkert närmare 200kg och effekt?

200 kg och 100 häst. Har för mig att angiven torrvikt är 211 på min men det är höftat ur minnet.

Tror du att din 250 går bättre än VFR'n så är det bara för att du inte har hunnit testa så mycket olika hojar än.

Axl45 skrev:
2189199är lite tveksam eftersom jag gillar räjsing och dom ser lite ut som morfars söndags cykel, vad tycker ni? :confused:

Det är morfars söndags-cykel. Byt jämt upp, sälj den. Skaffa riktig hoj.

Jag skulle byta, köra lite, sen sälja om det inte är skoj.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back