RGV Klubb

Wander

Medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Allt sålt
Är nybliven RGV 250 ägare och saknar en bra svensk sida där tipps & tricks finns samlade.
Har jag bara missat en sida eller är det dags att starta en?
Kan vara kul att ha en sida där folk samlas och snackar + samlar tipps om den här hojtypen.

Finns det en sida perfekt ge mig namnet, om inte.... skriv om intresse finns för att starta en.
 
Det hade varit härligt! Hade varit kul å köra tillsammans med en massa blårökare nån dag... :tummenupp
 
:tummenupp
OK det finns ett intresse för en klubb ,då borde vi testa.
Att försöka med en ren RGV sida vore häftigt men kanske lite smalt.
Vad tror ni?


Ok, jag kan grunderna i hemsidesnickeri (html,asp) ,så ett enkelt forum, anonnstorg, kalender ,mekhörna osv. borde gå att få till.

Är det någon som kan mer eller vill hjälpa till???
Det kan bli bra det här.
 
Visst!

Wander skrev:
snip.. snip..
Är det någon som kan mer eller vill hjälpa till???
Det kan bli bra det här.

Jodå, jag skriver/översätter gärna lite, är inte helt oerfaren fotograf heller för den delen..

/Micke

There's No Smoke, Like Blue Smoke!
 
En tvåtaktsträff i södra delen av Sverige hade varit kul!
 
Jajamenn!!
Ett tvåtaktsforum av nåt slag hade vart kanon! Dessa blårykande läckerbitar är ju lite speciella, båda att köra och att underhålla.

//Blårök luktar gott
 
oh2000 skrev:
En tvåtaktsträff i södra delen av Sverige hade varit kul!

Aha.... Så du menar alltså att jag ska bli tvungen att pressa motorväg för att få klämma på era hojar?!? Det brukar ju vara en 2t-träff i Linköping varje år..... Tror att det är RD-klubben som anordnar....

/Fröken blååårök
 
Jag skulle lätt gå med i ett tvåtaktsforum om det bildades något sådant här i Sverige. :tummenupp

Ingen som har en kraschkåpsöverdel till Sukki RGV 250 (Gamma) till salu förresten?
 
Har börjat kolla på en hemsida.
Dom som känner sig sugna på att hjälpa till hör av sig.
Annars fortsätt posta ideer här.
:tummenupp
 
Jag är definitivt sugen på att vara med/hjälpa till. Kan skriva/översätta, snickra HTML bland annat...
Låter suveränt! :tummenupp
 
Jag kan inte bidra med värst mycket, men en sak är säker.

En sån här skall bli min nästa hoj. Provkörde en för ett par år sedan, men den var för sliten. Så j-a mäktig !!!
 
kawa

real skrev:
Jag kan inte bidra med värst mycket, men en sak är säker.

En sån här skall bli min nästa hoj. Provkörde en för ett par år sedan, men den var för sliten. Så j-a mäktig !!!

Mmmm, minns själv första gången jag såg/hörde en KR1-S...
Det var på debutantkursen 91, på Sviestad. Där stod man med en ett år gammal GSX R750, och var avundsjuk.. ;) Dock fick jag chansen att testa en RGV 250 några månader senare, då måste jag fåttt nån slags smitta för det resulterade i at jag köpte en enkelbiljett me SJ i somras till Helsingborg och köpte en RGV rakt av. Körde hem den direkt = ca 80 mil enkel resa

Även om den rasade en vecka senare så är jag fortfarande smittad av tvåtaktsbacillen.

* Låt oss röka fredspipa, kanske lite blårök? *
 
Vilken 250 tycker du annars man får mest för pengarna ?

TZR250
KR1-S
RGV250 tidiga modeller
RGV250 senare modeller
NSR250
RS250

Listan sorterad efter pris...
 
250

Om lilla jag får tycka till,så finns det ju ingen av de nämnda som slår Nsr 250. Men ok Rgv årm 91-93 är nog den mest prisvärda, finns ju hur många som helst. Mvh Christian
 
real skrev:
Vilken 250 tycker du annars man får mest för pengarna ?

TZR250
KR1-S
RGV250 tidiga modeller
RGV250 senare modeller
NSR250
RS250

Listan sorterad efter pris...

pheeewwww, vicken fråga! Fick jag skulle jag ha en av varje i garaget.

Jag har inte kört någon annan än RGV:n så jag kan eg inte säga om de andra.
Däremot så kan man ju säga att RGV250/RS250 är de allra vanligaste=billigare resevdelar och framförallt tillgång till dem.

Det är viktigt då det gäller vråltrimmade tvåtaktare ;)

Vad gäller RGV:n så skulle jag nog försöka få tag i en 91-94, de är ju iaf lite staddugare i chassit och snyggare med banansving och upside-down gaffel.. De nyare är inte speciellt vanliga i Svea Rike.

De flesta bågarna är ruskigt prisvärda tycker jag iaf. Jämför vad du får för fourstroke för ca 25.000??? En gammal sur CB650 från 82? Nej tack!
Men iofs om man tänker sig runt 40-50Kkr så blir det genast det omvända förhållandet, där får du jäkligt mycket fyrtaktare för pengarna istället..
Nåväl, det beror ju på vad man tänkt spendera och vad ska hojen till, skulle ju aldrig köpa en RS250 för att pendla 10 mil om dagen på.. ;)
 
Ja fan va gôtt en klubb för 2t och då i huvudsak rgv och rs jag e med
 
Ja e lätt på!

köpte en RGV -91 för ca 2 v sen, går as fint, o e as fin, förutom att ena backspegeln e lite knas.. sen så behöver ja 2 st skruv - M7? vette fan om d e M7 men verkar så.. M6 e för liten o M8 för big.. lr så e d gängorna som e kass.. d e fästen till rattarna under soppakranen

igentligen borde ja väl plocka ner hela hojen i molekyler innan ja drar ut o kör, men har fan inte tid jusst nu, inget garage heller :/

men i höst/vinter, då jävlar ska den i delar.. putsas upps om skitan! :D

ramen e ju polerad oxå ;) samt kromad krök o dämpare ;) as läckert, ba lackas om i vinter så blir den en pärla :D

Tjaooo!

vissta.. nån som vet var ja får tag på en bakskärm till min bananformade sving? bye.
 
En till som lätt är på. RGV:n är ju underbar på kurviga vägar.
Om man vill ha USD-gaffel och banansving är det 91 o 92 som gäller.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top