RGV 250 lättsåld?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Satt just och undrade över om små 2t är lättsålda eller inte. För mig var valet inte så svårt men jag får mer och mer den uppfattningen att folk vill undvika 2t och vem vill ha en 250 när de kan köpa sig en 1000cc eller något lite roligare.
Ville bara höra lite om allmän uppfattning angående populäriteten hos dessa hojar. Kanske har jag fel och det är så att de är eftertraktade av många och att det är svårt att få tag på ett exemplar.
Inte så att jag ska sälja hojen nu (nyss införskaffad) men tanken slog mig hurivida lätt eller inte jag skulle bli av med den om jag satte ut den på annons.

2 takt är häftigt, jag var redigt nära på en rgv250 men avståndet samt att jag hade lite ekonomiska svårigheter avgjorde o de blev en dussinhoj, som jag dock trivs väldigt bra med :) men en rgv250 vore inte fel o ha i garaget heller...
men lättsålda, njaae de tror jag nog inte de är.

Njaa, din hoj lär nog inte bli så lättsåld. Den består till 80% av delar från en 89:a...

Jag är väldigt tveksam till att köpa äldre tvåtaktare. Dom verkar ha en viss typ av ägare som inte ens kan stava till underhåll.

Victor skrev:
Jag är väldigt tveksam till att köpa äldre tvåtaktare. Dom verkar ha en viss typ av ägare som inte ens kan stava till underhåll.

Det stämmer, jag har varit i kontakt med lite gat-tvåtaktare den senaste tiden och det är rent otroligt vilka lik de flesta är. Även om det är häftiga cyklar så kräver de mycket kärlek.

Intresset verkar i alla fall vara större än för touringhojar :) Men många som hör av sig har väldigt lite koll på vad det rör sig om för typ av maskiner. Som köpare måste man också förvissa sig om att hojen har servats ordentligt - inte i efterhand, utan i förebyggande syfte.

Mattias skrev:
Njaa, din hoj lär nog inte bli så lättsåld. Den består till 80% av delar från en 89:a...
Jo det är ju lite synd.. :( gaffelbenen och bakdelen är väl det jag känner till är från 89an. Något mer har jag inte lagt märke till.
Mycket sant det ni säger om underhållet faktiskt.. en köpare kan ju omöjligt veta hur den har gått. Lite märks väl kanske redan före köp men det mesta kommer nog som en överaskning efter några veckor vem vet, efter köpet..
Men nu när ni ändå säger det så.. kan ni gärna ösa på med skötseltipps :tummenupp Vore väldigt välkommet då jag inte vill bli en av dedär "svinen" som missköter sina hojar. Hur mycket snällare kan man vara än gämna kolv, oljebyten och att köra på fin 2t olja?. Regelbunden ventiljustering osv..
Kom med tipps nu jag vill veta vad jag kan göra för att underhålla den, även i förebyggande syfte!. :)

Victor skrev:
Min uppfattning av de som köper större 2t är att de vet va de köper.. eller?.. :3freak Och att de underhåller dem.

Jag utgick från att andrahandsvärdet på min RGV -97 som gått bana inte är någon höjdare.
Så det är nog lika bra att spara den till muséet.

Victor skrev:

Är det så alltså? Det låter ju lite lustigt, iaf jag tänker mig 250 2-t ägarna som de ultimata "anti-squidsen" eftersom de kör sådana relativt prestigelösa hojar och borde därmed vara verkliga entusiaster tycker man. :va

Bo_jahn skrev:
Är det så alltså? Det låter ju lite lustigt, iaf jag tänker mig 250 2-t ägarna som de ultimata "anti-squidsen" eftersom de kör sådana relativt prestigelösa hojar och borde därmed vara verkliga entusiaster tycker man. :va

Det stämmer säkert om man tittar på de gamla 500:orna och tex NS400. 250-hojarna från 90-talet körs påfallande ofta av ynglingar som knappt vet att det är en tvåtaktare de kör.

Chris Ash skrev:
Det stämmer säkert om man tittar på de gamla 500:orna och tex NS400. 250-hojarna från 90-talet körs påfallande ofta av ynglingar som knappt vet att det är en tvåtaktare de kör.
jag delar uppfattning med föregående talare..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt