Rgf

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Varit sugen på en sån ganska länge, tyckt dom va fräcka .. Provkört en polares idag och kan ju dela med mig av reflektionerna :)

Första tanken när jag satte mig va; Är hojen byggt för dvärgar? Jag på mina ståtliga ( :rolleyes: ) 178 cm satt helt ihoptryckt, den är kort som fasen

I med växel, inte särskilt bastant låda. Kopplingen var ruskigt seg, men tror hans wire var ganska kaputt! Tog en provsväng på 5 min, hade dock ej chansen att köra på några riktigt kurviga vägar.
Bromsarna räcker gott och väl för att bromsa omkull sig, riktigt vassa.. men sjuhelvete vad svårdoserade!

Motorn har inget som helst mellanregister, men uppåt 5 siffriga varvtal börjar det röra på sig, den har dock inte en suck mot min..

Hittade faktiskt inte en enda punkt som jag gillade på den hojen
Det blir ingen rgf för min del :ajjabajja

Last edited:
Anton_Ljunghusen skrev:
Motorn har inget som helst mellanregister, men uppåt 5 siffriga varvtal börjar det röra på sig, den har dock inte en suck mot tzr.
Den har nog en avgasport som krånglar...
Den har ju 33hk har jag för mig, så den borde väl dra en tzr? :va

KalleNorton skrev:

Möjligtvis, utgår såklart från dennes skick då jag inte kört nån annan, sen kan man ju spekulera hur båda hojarna i nyskick skulle stå mot varandra
33hk, says who?
Effekt i regbeviset stämmer ju alltid :rolleyes:

Anton_Ljunghusen skrev:
Möjligtvis, utgår såklart från dennes skick då jag inte kört nån annan, sen kan man ju spekulera hur båda hojarna i nyskick skulle stå mot varandra
33hk, says who?
Effekt i regbeviset stämmer ju alltid :rolleyes:
Kommer inte ihåg var jag har läst att den har 33hk :gnissla

När du ändå provat RGFen.. jag är lite nyfiken bara hur mycket den skiljer sig från RGVn.. RGVn är lika stor som nya TZR och gamla NSR vad jag har kunnat gämföra hittils, RGFen kanske är mindre?.
Bromsarna?.. var de stålomspunnet eller vanlig gummislang.. mina stålomspunna (dubbla skivor) kändes riktigt läskiga i början .. :3freak men efter några mil så började man få in känslan och nu gillar man dem skarpt..
synd att du inte fick tillfälle att köra den på kurvigare vägar.
Ang registret så är RGVn ingen motorcyckel fören öve 8k varv.. riktigt kass mellan och botten.. kanske offrat för att få lite mer på topp?.. gissningar..
Vill själv prova en nån gång..

Kan nog inte tänka mig att RGF:en skulle bli omkörd av en tzr...

Var ute och körde med Koskela idag, Han på Rs:n å jag på Rgf:n, Dom gick väldigt lika faktiskt, Koskela drog mig i Acceleration, han körde ifrån, men inte väldigt mycket...

Hann också innan dra ut 5:ans växel och då visade mätaren 140 @ 12RPM..
6:an finns kvar... :)

Mina erfaarenheter är bara bra av hojen och jag tänkte bara dela med mig av dom,, inte käfta emot eller mena av Anton har fel.. *host* iaf till en viss gräns :hihi

rg:n går bra

KalleNorton skrev:
Jag har en rgf original, den drar ju rs:n borde ju dra tzr:en då också eller? :kocko

rosena skrev:
Jag har en rgf original, den drar ju rs:n borde ju dra tzr:en då också eller? :kocko

Tzr har bättre mellanregister så den drar ifrån dig där (förutsatt att du inte slirar iväg på 12000 :rolleyes: ) ju fler hästar du har i en 2 taktare som är liten så kan man säga att man får sämre mellanregister.

Solid snake skrev:
Tzr har bättre mellanregister så den drar ifrån dig där (förutsatt att du inte slirar iväg på 12000 :rolleyes: ) ju fler hästar du har i en 2 taktare som är liten så kan man säga att man får sämre mellanregister.
däremot så är det väldigt lätt att varva ur 1an och det krävs ingen större effekt eller mellanregisterr där. Väl uppe i varv så använder han ju effekttoppen hela tiden.

philsson skrev:
däremot så är det väldigt lätt att varva ur 1an och det krävs ingen större effekt eller mellanregisterr där. Väl uppe i varv så använder han ju effekttoppen hela tiden.

Konstigt nog så kör jag från en mito upp till 120?

Mito går liiite bättre än rgf, sådeså. :blah :FU

Anton_Ljunghusen skrev:
Varit sugen på en sån ganska länge, tyckt dom va fräcka .. Provkört en polares idag och kan ju dela med mig av reflektionerna :)

Första tanken när jag satte mig va; Är hojen byggt för dvärgar? Jag på mina ståtliga ( :rolleyes: ) 178 cm satt helt ihoptryckt, den är kort som fasen

I med växel, inte särskilt bastant låda. Kopplingen var ruskigt seg, men tror hans wire var ganska kaputt! Tog en provsväng på 5 min, hade dock ej chansen att köra på några riktigt kurviga vägar.
Bromsarna räcker gott och väl för att bromsa omkull sig, riktigt vassa.. men sjuhelvete vad svårdoserade!

Motorn har inget som helst mellanregister, men uppåt 5 siffriga varvtal börjar det röra på sig, den har dock inte en suck mot min..

Hittade faktiskt inte en enda punkt som jag gillade på den hojen
Det blir ingen rgf för min del :ajjabajja

Okej, men jag tror det har att göra med olika exemplar också. Provkörde för ett tag sen min kompis TZR men dåligt smörja vajrar, taskigabromsar och skeva fotpinnar :tungan

Har sett din på bild och den såg bra mycket fräschare :hihi

Iaf så kan jag säga så här, bromsarna sög, trumma bak och en skev skiva fram. Kopplingen kunnde man bara släppa eftersm vajerna ändå gick så tungt :rolleyes: Effekten var ganska jämn men efter 10 000 var den död. Glaset skyddade bra men jag ville inte köra så snabbt eftersom den hade en tendens till wobbling ( dåliga hjulager?)

Kan ha att göra med olika exemplar och vem som har haft den. Den toppar enligt min mätare knappa 150.

Med andra ord, vem som har haft den, vem som har den och hur den är omskött spelar vädligt stor roll föär hur man upplever hojen.

ja är nöjd som fan hittils med min rgf som ja har och är desutom ostrypt och den gör lite över 160 så det räcker bra tycker ja! :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...