RG Problem....

Re: Re: Re: Re: Re: RG Problem....

RGmaniac skrev:
Den missar inte gnista vid något tillfälle.........
imponerande...perfekt tändning, perfekt kompression, perfekt inställd förgasare....det är ungefär det man behöver för att motorn ska gå bra och vara lättstartad....

(tror iallafall på taskigt jordad tändspole, ja jag är en enveten fan)

Last edited:
Fått igång aset nu....köpte 2 olika stift och pröva med,och kolla fuggen igen.Var lite knas med förgasarn kan jag säga.....Aja nu går den men lite halv taskigt,ska finlira lite på fuggen och få till det bra.....Over and out!

RGmaniac skrev:
Fått igång aset nu....köpte 2 olika stift och pröva med,och kolla fuggen igen.Var lite knas med förgasarn kan jag säga.....Aja nu går den men lite halv taskigt,ska finlira lite på fuggen och få till det bra.....Over and out!

Robban! Del ge oss nu vad du gjort fel! :D :rolleyes:

RGmaniac skrev:

najs, då blir det RG nästa helg då :)

EBS skrev:
Robban! Del ge oss nu vad du gjort fel! :D :rolleyes:

har faktiskt inte gjort nå fel....hade bara ett värdelöst tändtift från -63 :) och en fugge som varigt cp hela tiden,plus att separata oljepumpen e borttagen och slanganslutningen till fuggen från den var öppen så plugga den och en till oljeanslutning på cyllen för extra smörjning......men den går fortfarande lite kasst men det blir att hård mecka nu.... :tummenupp

RGmaniac skrev:
har faktiskt inte gjort nå fel....hade bara ett värdelöst tändtift från -63 :) och en fugge som varigt cp hela tiden,plus att separata oljepumpen e borttagen och slanganslutningen till fuggen från den var öppen så plugga den och en till oljeanslutning på cyllen för extra smörjning......
Tycker det låter självmotsägande i sak, om man säger....
/u

RGmaniac skrev:
har faktiskt inte gjort nå fel....hade bara ett värdelöst tändtift från -63 :) och en fugge som varigt cp hela tiden,plus att separata oljepumpen e borttagen och slanganslutningen till fuggen från den var öppen så plugga den och en till oljeanslutning på cyllen för extra smörjning......men den går fortfarande lite kasst men det blir att hård mecka nu.... :tummenupp

Skulle inte köra utan den extra smörjningen till cylindern om den är utformad på samma sätt som på 250:n. Där den ger lite extra olja precis vid avgasporten. Den har nämligen en förmåga att skära där då pga att den blir för varm över "balken" som går vid avgasportshalvorna.

EBS skrev:
Skulle inte köra utan den extra smörjningen till cylindern om den är utformad på samma sätt som på 250:n. Där den ger lite extra olja precis vid avgasporten. Den har nämligen en förmåga att skära där då pga att den blir för varm över "balken" som går vid avgasportshalvorna.

Jo förstog det jag med....får se hur jag löser det...skumt bara att dom har kört utan det när den gåt på bana utan pump...

RGmaniac skrev:
Jo förstog det jag med....får se hur jag löser det...skumt bara att dom har kört utan det när den gåt på bana utan pump...

Hade den inte skurit också?

EBS skrev:
Hade den inte skurit också?

Jo den skar då jag gjorde första provrepan förra året (orenoverad) men då var det inte extra smörjningen vid cylinderväggen som var felet...

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back