RG`n varvar själv vid koppling efter varmkörning??

Zoze

MR ostrypt
Gick med
19 Jan 2010
Hoj
1992, Suziki Rg 125f
Hej Suzukin rullar stadigt :tummenupp, men jag har upptäckt ett litet orosmoment på hojen :confused:
När jag kör på lite hårdare t.ex trycker upp katten i 8000-12000v på 3an, 4an, 5ans växel och kör så ett tag långa kurvor och roliga vägar osv...;) så gör han följande dumheter när man sen kopplar för att växla upp eller ner så varvar han ..typ fullt varv tills han efter ett tag slutar upp med dumheterna!, ibland när detta händer så ger han tecken på att dö vid gaspådrag.
Jag märkte detta först när jag kom hem från brorsan för ett par dagar sen, jag trodde först att det var soppa torsk då jag upplevt detta symptom på andra hojar vid soppa torsk, fyllde på bensin, fullt fungerade, bra ett par mil men sen efter första hårdkörningen likadant! :huvet vad tror ni det kan vara som spökar??

MVH Mr Z :squid

drar tjuvluft?

spraya startgas kring förgasarnas tätningar mot blocket och se om tomgångsvarv går upp

med reservation för att jag enbart meckat 4-takt...

Tycker att det är mycket som tyder på att den går snålt. Åtgärda detta innan den skär.

Testa med att:

1. Skruva in luftskruven/ skruva ut blandskruven om den nu har en sån.
2. Höj nålen ett hack.
3. Sätt i ett lite större huvudmunstycke.

Kan även vara det som har nämnts i tidigare inlägg.

Skit i lågfartsmunstycket skulle jag tippa på. Då kan det hålla på och rusa o dumma sig. Den måste ju dra upp bensin nånstans och då blir det ju huvudmunstycket, men den är ju inte tänkt att gå på små gaspådrag och då blir det knas. Som sagt, jag tippar på detta. Men ta och kolla upp det först innan du ger dig på att mecka med blandnings- och tomgångsskruven. Det kan bli lite jobbigt att hitta tillbaka om du inte skriver upp exakt hur mycket du skruvar på dem.

Skulle vilja säga att det är glapp/spricka vid insugsgummit.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti