RG dör efter ca 1 min?!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Har haft väldans problem me min hoj på sistone.. den har stått ¨på verkstad 2 månader nu och killen där har ännu inte hittat felet.. när ja lämna in den gick den inte att varva över 7000 varv.. så han bytte avgasportarna, gick igenom hela motorn.. allt såg bra ut men när ja fick tillbaka den va de samma sak.. den gick inte över 7000 varv.. har inte själv sett min hoj men han har informerat mej om att den nu går som den ska.. men bara i 1 minut.. sen går den inte över 7000 varv :confused:

Någon som har en aning.. känns sjukt att fråga folk här hur killen ska bete sej.. Har hört mycket gott om verkstaden(Mitonga-racing i Malmö) men är inte detta KATASTROF?!

alltså vad har han bytt i portarna? är det alla 3 delar på varje eller? konstigt om han tar 10000:- för att bara bytt dom 2 delarna som brukar kracha.....min räkning på nya portar blev 4000:- med arbete och allt

Kollat så att det kommer soppa till förgasaren som det ska och så? När den slutar varva, bluddrar den då eller vad händer?

Rör sej motorn för avgasporten?
Det simpla tipset: provat att byta tändstift?

Han har bytt ut hela avgasportarna och kabeln till styrningen. Han sa nånting om att han skulle linda om tändspolen o testa eller nåt sådant... tror inte han har bytt tändstiftet för han ansåg att det var fint.. (ska dra ner till han nästa vecka o be han o testa me nytt stift)

Avgasportarna öppnas nu som dom ska men de e något annat som bråkar.

Den bluddrar från ca 4000-7000 rpm men vid 7000 e de tvärstopp.

När jag haft oförklarliga fel på mina tvåtaktare har det allt som oftast varit kortslutna tändstift som ställt till det.

Det kan ge symptom som du beskriver.

SkorvKalle skrev:
Han har bytt ut hela avgasportarna och kabeln till styrningen. Han sa nånting om att han skulle linda om tändspolen o testa eller nåt sådant... tror inte han har bytt tändstiftet för han ansåg att det var fint.. (ska dra ner till han nästa vecka o be han o testa me nytt stift)

Avgasportarna öppnas nu som dom ska men de e något annat som bråkar.

Den bluddrar från ca 4000-7000 rpm men vid 7000 e de tvärstopp.

Jag sätter mina pinaler på stift, tändspole eller tändplatta. Är det stiftet så spöa din mekaniker. Du kan inte SE om ett stift är okej eller inte, det kan du bara om det är riktigt slut.

Hade samma problem på min... jag mätte upp CDI-boxen och kom fram till att den stulade.. den styr tändingen på lågt och högt varv och det var den för högt varv som hade gått åt skogen..:(.. mät din och se om inte du oså blir tvungen att byta:(((

Ta och kolla så att inte svänghjulskilen gått av och svänghjulet flyttat sig lite på axeln....Hände på min ca 2 ggr,då jag trott jag dragit åt s-hjulet ordenligt på konan.....Enkelt att kolla och ett möjligt fel....Går hojjen dåligt under den minuten? Iof är det rätt otroligt att det är det men värt ett försök...

på min var det ugnefärr samma sak... "givaren" på tändstiftet var aldeles för långt "utböjt"...

RGmaniac skrev:
Ta och kolla så att inte svänghjulskilen gått av och svänghjulet flyttat sig lite på axeln....Hände på min ca 2 ggr,då jag trott jag dragit åt s-hjulet ordenligt på konan.....Enkelt att kolla och ett möjligt fel....Går hojjen dåligt under den minuten? Iof är det rätt otroligt att det är det men värt ett försök...

ja har inte sett det själv, men enligt killen där som f.ö inte verkar veta vad han snackar om sa att den gick som den skulle i ca1 min.

ja inte fan verkar han vara någon talang inte, och hur mycket har han tagit i arbets kostnad? när jag fixa portarna på min tog dom inte mer än 900:- :bow

Hammet skrev:
ja inte fan verkar han vara någon talang inte, och hur mycket har han tagit i arbets kostnad? när jag fixa portarna på min tog dom inte mer än 900:- :bow
Har mycket svårt att tro att det är avgasportarna i det här fallet--

Back