rf600 R -streetmod.

Strokie

dns.
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
-08 ktm 690 adventure kittad, CBR250RR (MC22)
Tjenahejsan!

Ungefär 5-6v sen så trillade jag med hojen, knäckte/skapade kåpor på vänster sida samt även fick hela strålkastar "ramen" - fästet att krokna.. :/

Har skruvat väck hela skiten, tagit till spättet, fått det hyffsat rakt, ihop me allt. Men självklart passar d inte iaf!!!

Så därför funderar jag på att fixa om min hoj till en streetfighter :)

Nu äre så att jag verkligen har noll koll på hur det är med tex styrkrona och crosststyre, vilka moddar krävs, lr finns klara "kit"?

Framlyse, är d nån typ av standard fästen - tex att framlyset klammas fast runt gaffelbenen på nåt smidigt sätt, lr behöver jag bygga egna fästen?
Undrar samma sak då det gäller blinkers..

har sökt o sökt här på sidan men lyckas inte hitta vettig info. :(

Tipsa gärna! :)

Ciao!

Strokie skrev:
Nu äre så att jag verkligen har noll koll på hur det är med tex styrkrona och crosststyre, vilka moddar krävs, lr finns klara "kit"?
Det finns klara "kit" till flertalet hojar. Dock är jag tveksam till ifall det finns till just din. Du hade väl en Suzuki RF600R.
Tror nog det blir till att bygga från grunden. Inte allt för svårt. Dom flesta klarar av det. Behover ju inte bli något komplicerat bygge ifall du inte vill.

Strokie skrev:
Framlyse, är d nån typ av standard fästen - tex att framlyset klammas fast runt gaffelbenen på nåt smidigt sätt, lr behöver jag bygga egna fästen?
Undrar samma sak då det gäller blinkers..
Dom flesta framlysena går att montera med standard fästen. Finns att köpa hos dom flesta hojbutiker. Med lite tur går det att fästa blinkerserna i samma fäste.

sådanadära endurolysen fästes med stroppar som följer med...kanske inte på alla men på dom ja sett så.

ok, tackar för svaren :)

skönt att d verkar finnas lite standad då. Har kikat en del, och hittat bara kit för specifika modeller.. ingen som vet en bra "standard site" där man kan hitta lite prylar?

Sen så tänkte jag på hur d är me hastighetsmätare, självklart måsste man ha en, men hur äre med trippmätare, lr inte tripp, den andra, va den nu kallas.. den man inte kan nollställa!

om jag nu sliter av gammla kåpor och fästen, dit me nya, måsste den besiktigas om då? har den ju besiktigad nästan 2 år frammåt, så fram till nästa besiktning skiter jag i o göra nåt, men sen när brevet från bilprovningen kommer - kan ja glida dit me fightern, lr måsste den typreggas? kostar 6-7 hundra isf, lr har ja fel?

Ni som vet hur rf600R ser ut kan ju ge förslag på fronkåpa samt blinkers :)
ska lägga upp bild på min hoj så fort ja kommer hem, så ni vet hur den ser ut!

Ciaooooo!

Vad skulle du vilja bjuda för denna

för rätt pris kan jag tänka mig skiljas från denna + frakt

komplett med hållare, framlampa, backspeglar

Bifogat

• kåpa,lyse,backspeglar.JPG
    kåpa,lyse,backspeglar.JPG
    111.5 KB · Visningar: 84
Last edited:
Naj skrev: