Rf 900

sporTlovEr skrev:
Är bara servicen välgjord så behöver man nog inte bekymmra sig så mycket om mätarställningen för motorns skull i aif. RF 900:An är ju en nedbantad gixxer 1100 motor,"bombsäker" finns gixxers från 1990 som gått över 12 000 mil utan några probs alls.

Precis, samtidigt som nästan allt går att misshandla sönder på några tusen mil också! Det viktigaste när man köper beggat är trots allt inte vad som står på mätarn, utan att kolla upp skicket på just den hojen!
Fast det är klart, antal mil bör ju avspeglas på priset också...
 
Ny i den här världen!!

Köpte en RF900 -94 ( 5 000mil ) i vintras.
Kom på att man behövde körkort för att köra den också.. :huvet
Så här långt har det blivit 100 mil "övningskörning" i blandad miljö.

Dock har jag konstaterat att man behöver vara lite händig.
Har gjort ett oljebyte, stift nyligen, och plötsligt fick jag en helt ny maskin.

Det enda jag har reagerat på är något som nämns här.
På tvåan så 7 000varv...
Så hoppar den ur..

Enkelt att fixa säger några..
Finns det någon som har en "handlingsplan" för hur man löser det?

Tacksam för all hjälp..

Jag har en reparationshandbok till cykeln.. ( på tyska ) som jag kan tyda hjälpligt..

Mitt allmänna intryck av cykeln så här långt är bara positivt..
LIte lång, lite tung.. Men perfekt att börja med..
 
Tråd - http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61796

Tydligen drevparet 2/5 som kan strula - krokig växelarm kan också orsaka liknande symptom - enligt gurus på området. Anders Brink är kungen på denna site vad gäller Suki's - Sök gärna i hans trådar om Du vill ha fler och mer detaljerade tips. Hell_Man har haft samma problem - Du kanske kan PM:a honom om råd och dåd...

Lycka till!
 
SUKI_RF900 skrev:
Enkelt att fixa säger några..

Räkna med en hel helg plus en eller två vardagskvällar. I grova drag: Ur med motorn. Vänd motorn upp-och-ned. Bort med oljetråget. Bort med kopplingen. Splitta motorhalvorna. Det är mycket skruva men inget speciellt komplext. Cylle och topplock låter du vara intakta.

Har du inte speciellt bråttom låter du Motospeed.se under-cutta dina drev på 2/5-paret så kan de återanvändas (om de inte är allt för slitna), kostar mindre än 1/3 av nya drev - fast blir bättre än nya.
 
andersbrink skrev:
2240445 Räkna med en hel helg plus en eller två vardagskvällar. I grova drag: Ur med motorn. Vänd motorn upp-och-ned. Bort med oljetråget. Bort med kopplingen. Splitta motorhalvorna. Det är mycket skruva men inget speciellt komplext. Cylle och topplock låter du vara intakta.

Har du inte speciellt bråttom låter du Motospeed.se under-cutta dina drev på 2/5-paret så kan de återanvändas (om de inte är allt för slitna), kostar mindre än 1/3 av nya drev - fast blir bättre än nya.

oj oj oj!!

Pratade precis med en firma som kunde göra jobbet åt mig..
Mellan 10 - 15 000:-
Känns inte som om det är värt att lägga så mycket pengar på en -94 som kostat 25 000:-..
 
SUKI_RF900 skrev:
2240660 oj oj oj!!

Pratade precis med en firma som kunde göra jobbet åt mig..
Mellan 10 - 15 000:-
Känns inte som om det är värt att lägga så mycket pengar på en -94 som kostat 25 000:-..

Jobbet gör du själv med lite hjälp från oss här på Sporthoj! På med blåstället och ut å skruva. Har du ingen uteplats, använd vardagsrummet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top