RF 900 startar ej

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej !!
Jag har en RF900 1994 gått 4200 snart den har startar under vintern stod med lite soppa i men fick igång den.sen stod den ytliggare nån månad o nu vill den inte alls starta jag har tömt ur soppan körde med båda kranarna vanliga o reserv fick ur all soppa genom kranen,och jag ser att det finns soppa i soppa filtret.Jag trodde det kunde vara soppa krane som är täpppt har beställt renoveringssats men nu är jag osäker det känns som det ej kommer fram soppa...har beställt tändstift också ska lyfta bort tanken när jag får satsen + stiften....frågan är om strulet kan sitta i tanken kan nån komma med lite tips jag är ingen van mc meckare

Vet att soppakranarna kan vara struliga på modellen..jag hade min på reserven hela tiden, annars var det strul och hojen fick inget bränsle, tidigare ägare hade lämnat in och fixat på den rf:en, och det konstaterades efter ha gjort rent fuggarna på verkstad att det skulle köras på reserven hela tiden, har du tetat det? Har du kollat stiften, de kanske har surat ner sig och inte ger gnista, testa om det ger gnista är de fuktiga torka av dem ordentligt så kanske det fungerar, ibland kan det vara lögn i h-e med blöta stift. Om du får igång hojen se till och kör den ordentligt varm då!

Last edited:
ska kolla det så fort stiften kommer på måndag+renoveringsatsen till soppa kranen sitter det nått mer filter i tanken ? som kan vara stopp i

ska kolla det så fort stiften kommer på måndag+renoveringsatsen till soppa kranen sitter det nått mer filter i tanken ? som kan vara stopp i

Nej, filtret sitter i kranen inne i tanken, jag trodde jag hade skit i den, men den var hur ren och fin som helst! För övrigt är ju modellen och motorn i princip "bombsäker" brukar aldrig vara några motorproblem..har du tur så är det enbart brist på gnista eller att den inte får soppa som den ska, så testa enbart med reserven, ta annars bort tanken, slå ut om du har gammal soppa? Slå i frisk ny soppa.

Som vanligt. Småstartande under vintern slaggar igen stiften.

Vill man ha en hoj som startar lätt på våren så ge faan i att starta utan att köra. Torrvarva i garaget ger endast problem.

Byt stift så ska du se att den går igen.

Som vanligt. Småstartande under vintern slaggar igen stiften.

Vill man ha en hoj som startar lätt på våren så ge faan i att starta utan att köra. Torrvarva i garaget ger endast problem.

Byt stift så ska du se att den går igen.
Småstarta då å då undervintern förstör batteriet dessutom. Det laddas aldrig hur mycket man än tomgångskör, det dras bara ur ännu mer och till våren har det sulfaterat igen totalt.

Polaren hade en rf900 som inte starta pga kontakten vid stödet. Kolla så att den inte hängt sig i fel läge. smörj vid behov.

Hej tack alla för era tips nu går hojjen igen stiften va sop slut o bytte renoveringssaren till soppa kranen den startar skit lätt nu o går rent o fint

LÄNGTAR TILL FÖRSTA PROVTUREN

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing