rf 600R - smått ovanlig men grym hoj!

Strokie

dns.
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
-08 ktm 690 adventure kittad, CBR250RR (MC22)
Har införskaffat mig en rf600R -93

Är mkt nöjd och belåten med både utseende och motor!

Nu till själva grejjen, har sökt och letat som fasen efter en verkstadshandbok till rf:en - men det verkar som om hojen är för "ovanlig" :rolleyes:

Ifall det finns någon rf600 ägare som har en verkstadshandbok, vart i helvette hittade du den? :Bugar

Well. Annars som vanligt, putsar på hojen, hade tänkt byta lite oljor och drivpkt samt kolla till kamkedjan. Det verkar som om den är ngt för slapp/sliten, vid tomgång kan ett oregelbundet tickande, knastrande (?) ljud höras från högersida av motorn. Vid pådrag försvinner det, eller åtminstonde hör jag det inte då.

Vill gärna ha boken som stöd även om jag kanske skulle klara mig utan den :arsele

Det var allt för idag, nu ner i sängen för att ladda mina batterier så ja orkar me måndagen....

Kanin fint!

//Baggio

Juste hojval. :tummenupp Jag lärde mig köra MC på en sådan. Sportigt stuk på cykeln samt jämnt register.

Däremot tycker jag inte att den är "ovanlig", det är däremot "ovanligt" med en annan färg än röd på 600:an. :hihi Faktum är att den är såpass vanlig så att det går att ladda hem en servicemanual härifrån -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782

Jag passar även på att ladda upp en bild på en polares 'röda' RF. :rolleyes:

Bifogat

• uili med skjuts (Medium) (2).jpg
    uili med skjuts (Medium) (2).jpg
    119.3 KB · Visningar: 860
Rf

Har också en

Finns mycket om Suzuki RF 600 R(RF 900R)
Många forum tyska, engelska.

Finns många olika sidor att ladda ner Repair Manual ifrån
men det är samma PDF fil innehåll.

Ingen värsting hoj precis men den duger
Bra körställning tycker jag.

Min är en röd 93 gått ca 4000 mil

Jag fann min PDF fil via google i USA

Kör så det rycker

morlock skrev:
Juste hojval. :tummenupp Jag lärde mig köra MC på en sådan. Sportigt stuk på cykeln samt jämnt register.

Däremot tycker jag inte att den är "ovanlig", det är däremot "ovanligt" med en annan färg än röd på 600:an. :hihi Faktum är att den är såpass vanlig så att det går att ladda hem en servicemanual härifrån -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782

Jag passar även på att ladda upp en bild på en polares 'röda' RF. :rolleyes:

Tankar filen jusst nu. TACK!

damn vilken tjej han hade på hojen då... satan! :P

tänk skaffa miniblink. vet ej om ja sak ha tonat lr inte.. har ju tonat kåpglas + strålkastar lyktan är tonad. kanske ska köra tonat hela vägen? :)

tack än en gång!

Strokie skrev:
har ju tonat kåpglas + strålkastar lyktan är tonad. kanske ska köra tonat hela vägen?
Ja med lite bilder skulle man ju kunna tycka till men det är väl inte en dum tanke. :tummenupp

inte bästa kvaliteten.. taget med mobilen, men nu ser du (ni alla) hur den ser ut - kom med förslag!! :)

är även sugen på att fixa regplåten, flytta den en bit in. Blir ju betydligt snyggare då!

integrerade blinkers kanske vore nåt? iaf i fram..

hörs!

Bifogat

• IMAGE_294.jpg
    IMAGE_294.jpg
    70 KB · Visningar: 283
  • IMAGE_295.jpg
    IMAGE_295.jpg
    84.7 KB · Visningar: 343
  • IMAGE_297.jpg
    IMAGE_297.jpg
    63.1 KB · Visningar: 191
Blomquist #14 skrev:
Ja med lite bilder skulle man ju kunna tycka till men det är väl inte en dum tanke. :tummenupp

såg att du va från enk :) börjat åka ännu?

måsste få ordning på mitt tick tack ljud som ja har på hojen, sen kanske vi kan leka lite på vägarna här runt enk? :tungan

Naj skrev:
Har också en

Finns mycket om Suzuki RF 600 R(RF 900R)
Många forum tyska, engelska.

Finns många olika sidor att ladda ner Repair Manual ifrån
men det är samma PDF fil innehåll.

Ingen värsting hoj precis men den duger
Bra körställning tycker jag.

Min är en röd 93 gått ca 4000 mil

Jag fann min PDF fil via google i USA

Kör så det rycker

har läst runt lite här på sporthoj, enligt vissa personer är det lågt tickande ljudet på tomgång normalt.. hur är det me din hoj? om du drar igång hojen, sen låter den stå på tomgång, kan du höra (på höger sida av motorn verkar det som) något tickande oregelbundet ljud? :va

Suckamotorer kan rassla lite men samtidgt vara i bra skick.

Det är en bra hoj har jag hört, men frågan är vilka droger baklyktedesignern gick på. What ever is was.. give me some...

HanneZ skrev:
Suckamotorer kan rassla lite men samtidgt vara i bra skick.

Det är en bra hoj har jag hört, men frågan är vilka droger baklyktedesignern gick på. What ever is was.. give me some...

Jag äslkar baken på hojen, maffig! synd bara att plasten som plåten sitter på täcker halva hojen, tänkt såha bort stora delar av den, kanske skulle skruva bort hela, skaffa andra fästen för plåten.

men om ja gör d så har ja inget att fästa blinken på.. hur göra?

Ciao

tickande ljud i motorn.

Tänkte lägga mig i, som jag har för vana att göra!

Du nämnde att det fanns ett tickande ljud i motorn vid tomgång.
Det kan vara läge att kolla kamkedjesträckaren. Min hoj lät så ett tag innan jag kollade upp det.
Min är en Honda CBR 600, men det brukar se ungefär likadant ut på japsen.
En baggis att byta men om den rasar kan du få problem, minst sagt.
Den byttes i tid hos mig som tur var. Motorras är aldrig kul!

Jag vet inte hur det funkar på Suzuki, det vet garanterat ngn annan här inne.

Bara ett vänligt tips! :tummenupp

Strokie skrev:
inte bästa kvaliteten.. taget med mobilen, men nu ser du (ni alla) hur den ser ut - kom med förslag!! :)

Ett lite fetare slipon skulle göra susen :)
Bytte från Masserini slipon till BOS helsystem på min & vilken skillnad det blev bara på utseendet. BOS-burken var mycket större & därmed mycket snyggare!

Jag är inte säker på om kamkedjan sitter på mitten eller på på högersida på den där. Jag hörde från en att det va en del som tog toppen från rf o satte på gixxer och då borde det va mittmonterade kamkedja för det hade gixxern. Men kamkedjor ger sällan tickande ljud, snarare rasslande.

Jag har inte sagt att jag vet vad problemet är, men jag menade kamkedjesträckaren. Den gav ifrån sig ett tickande ljud på min hoj.
Den är nu bytt och det tickar inte längre.

Dark Helmet skrev:
Tänkte lägga mig i, som jag har för vana att göra!

Du nämnde att det fanns ett tickande ljud i motorn vid tomgång.
Det kan vara läge att kolla kamkedjesträckaren. Min hoj lät så ett tag innan jag kollade upp det.
Min är en Honda CBR 600, men det brukar se ungefär likadant ut på japsen.
En baggis att byta men om den rasar kan du få problem, minst sagt.
Den byttes i tid hos mig som tur var. Motorras är aldrig kul!

Jag vet inte hur det funkar på Suzuki, det vet garanterat ngn annan här inne.

Bara ett vänligt tips! :tummenupp

Jo har oxå kommit fram till att det måsste vara sträckaren, lr kanske i värsta fall kedjan. den har u gått 3400 så borde räcka med sträckaren,s ak kolla upp det!

Maria1980 skrev:
Ett lite fetare slipon skulle göra susen :)
Bytte från Masserini slipon till BOS helsystem på min & vilken skillnad det blev bara på utseendet. BOS-burken var mycket större & därmed mycket snyggare!

Sitter ett Micron slipon på jusst nu. självklart skulle jag villja ha ett helsystem, men känns som om det inte är värt pengarna riktigt..

värst va me enköping folk d är här då! :)

Strokie skrev:
Sitter ett Micron slipon på jusst nu. självklart skulle jag villja ha ett helsystem, men känns som om det inte är värt pengarna riktigt..

värst va me enköping folk d är här då! :)

Visst är det trevligt!
Inte sett Dig på vägarna, haft kort länge?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT