Revlight...

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Är det någon som kan berätta vart man kan få tag på revlights till hojjen.
Är det någon som har en?
Det är den där lilla genomskinliga plastbiten med dioder som man kan använda som varvräknare typ.
Vad behövs at hojjen för att instalera en sådan vad sätter man den på??
Första frågan e vicktigast......vart hittar jag en
 
HMM..

funderar på att sätta det på monster som varvräknare typ.... man kan ju sätta en varvräknare som finns ifrån ducati performance på monster så då borde det funka med ett revlight eller?
Den behöver ju bara plus minus och signal ifrån tändspolen typ??

mvh
 
Ja kör med Ducces "digitala" varvräknare. Den funkar ju nästan precis som en revlight, dioder som tänds för varv.

Plättlätt å koppla in, snor ström från hastighetsmätaren till belysningen å signal från ena tändspolen.
 
jo....

men den kostar som allt annat til ducce..dyrt! vad kostade den?
sen så vill ja ha kvar orignal skärmen runt mätarna....
Revlighten är smidig och går at sätta lite varstans..
med andra ord då borde den gå att montera på monster? fast den har ju bara på 2 cyl undra om det spelar roll....??
 
Jag har den lilla halvmån formade varianten som sitter ovanför varningslamporna. Har för mig att den kostade runt 2000:- 98/99 men då ingick en ny "panel" i kolfiber oxå.

Vet inte exact hur Revlighten kopplas in men det borde vara på ett snarlikt sätt som varvräknaren då funktionen e likvärdig.

Revlighten går väl på 1200-1300 eller någe ?
 
mitonga racing är importör av revlight...

Man måste ha elektronisk varvräknare för att det ska fungera, fast det fungerade väl inte direkt lysande för mig ändå...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top