Rettan går bara på 3 cyl!!

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Då var hojen ihopskruvad
Men får inte hoj-jäveln att gå på alla 4 cyl :huvet
Har känt på grenröret o det verkar vara 4:ans cylinder som strular.
Förgasare o munstycken är rengjorda i vinter så det borde det inte vara (munstyckena brukar ju kunna slå tätt...)
Kollade gnistan på 4:an, o det verkade då ok, Vet iof inte om gnistan var 100%.
Någon som har några tips?????
Tacksam för snabba svar...hade tänkt ut på premiärtur idag :tummenupp

/Leffe
 
Testa att byta stift från de fungerande cylindrarna till den som ej funkar.

Och du säger att förgasarna var rengjorda.... o nu funkar inte cylinder fyra. Det är nog dags att se över förgasarna igen ;) Du kanske råka göra nått fel nånstans.
 
när du gjort det svidi säger så drar du ur kontakten till TPSn den sitter på höger sida under tanken. den kan ha ärjat har varit med om det själv (dock inte på min hoj) men det kan även vara trasig och kostar ca 1500 har jag för mig
 
Kolla tändkablarna.

Jag skruvade med Kawan i en hel säsong och bytte "allt" (tändspolar, stift, bränslepump, förgasarbrygga, CDI, pickup coil, läste besvärjelser och bad till Gud), och även om jag bytt tändkablar, så var de av fel sort(Chevrolet) och hade en resistans som Kawan inte gillade.

Resultatet var att stiftet visade en tjusig gnista men väl i förbränningsrummet under belastning orkade den inte med. Det blev till slut Accel-kablar till en Mustang.

Lyssna efter ett tickande ljud från tändhattarna -kan vara en ledtråd.

Förresten, har inte R1:an en kylslang från toppen just där? Kan vara den som läckt kylvätska ner i tändstiftshålet.

Lycka till //pilsner
 
Tack för alla svar!! :Bugar

Ska för det första starta hojen och prova att accelerera, har tidigare (annan hoj) haft strul med att tomgångsmunstycket inte var ok, men när jag accelererade så gick den på alla! För när jag accade gick den ju på fullflödes munstycket som den gången var ok!
Var ju hyfsat enkelt att klura ut....
KAN ju ha kommit nå skit i munstycket trots rengöringen i vinter!

Swedie: Annars provar jag med att byta plats på stiften.

Pilsner: Tändkablarna låter inte så troligt då jag fick gnista på 4:an, men som sagt vet iof inte om det var 100% ok! Fick stoppa då hojen startade....

blom: TPS:en?? Vad är den till för?? Nån lite "box" av nåt slag eller??
Har ju hållit på lite med rettan men känner inte igen namnet.
Har iof verkstads manualen så jag kan kolla...

Återkommer när jag provat!
 
Pilsner skrev:
Förresten, har inte R1:an en kylslang från toppen just där? Kan vara den som läckt kylvätska ner i tändstiftshålet.
Lycka till //pilsner

Har precis haft lös ventilkåpan o gjort ventiljustering så det är rengjort o snyggt runt kylslangen :tummenupp

Det här med att du hade gnista men att den inte orkade vid belastning, gick den på den cyl på tomgång då??
 
Nu går den på alla 4 :banana :banana
Har inte rört en skruv!!
Provade o starta o då gick den på alla 4.
En teori kan vara att eftersom förgasarna var helt tomma på bensin, så hann dom inte få tillräckligt med soppa "i sig"???
Provade ju inte köra så lång tid, i med soppa i tanken, sen iväg...
Långsökt?
Kan faan inte komma på nåt annat.
Men jag är nöjd iaf, idag ska premiär åkas!!!! :D
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top