RETFULLT!!!! Hojen går dåligt efter försäljning...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sålde min gsxr 1000 -01 idag.
Har gått hur fint i motorn som helst under de 1400 mil jag kört den.
Ikväll ringer köparen tillbaka och säger att F1 lampan börjat lysa(den som visar felkoder) efter ett par mils körning.
Förklarade för honom hur man byglade för att få fram felkoden. Den visade C-00 vilket betyder att det inte var något fel.
Perfekt, vi la på och allt var frid och fröjd.
Sen ringer han tillbaka någon timme senare och säger att felkodslampan börjat lysa igen och att hojen börjat gå illa. Även nu visar den C-00.
Den går illa när han ger på gas, sen drar den ett tag och går illa igen. Verkar som den går på full gas iaf.
Hojen är utrustad med helsystem och en powercommander.
Min tanke är om någon av kablarna/kontakterna till powercommandern har hoppat ur eller om han gått mot dem. Någon som har något tips om vad det kan vara? Vet att det kan vara 100 olika saker men ändå. Känner sig lite skyldig även att man inte gjort något fel...
 
kanske glapp i stödkontakten..
vet att det brukar bli fel då som du beskriver.
 
kanske glapp i stödkontakten..
vet att det brukar bli fel då som du beskriver.

Har haft det problemet för några år sedan när fjädrarna till stödet var dåliga. Då dog ju hojen så fort man körde i ett gupp, för att sedan gå igång igen.
Men han säger att den går dåligt och bluddrar och så..

testa att köra uttan powercomanden! det kan ju vara den som spökar!

Det var ju smart! Tänkte inte på det, men det ska jag be honom kolla upp. Det ska jag be honom kolla upp.
 
Last edited:
verkar som köparen slår av cykeln innan han byglar kontakten, vissa felkoder nollas när man vrider av tändningen, han måste bygla samtidigt som cykeln går (lurigt när man har kontakten under kutsen å måste ha tändningsnyckeln för å lossa den :huvet )
 
verkar som köparen slår av cykeln innan han byglar kontakten, vissa felkoder nollas när man vrider av tändningen, han måste bygla samtidigt som cykeln går (lurigt när man har kontakten under kutsen å måste ha tändningsnyckeln för å lossa den :huvet )

Man SKA ju bygla kontakten med tändningen avslagen. För att sedan slå på när kontakten är byglad. Så står det iaf i min verkstadshandbok.

Glömde att tillägga att det lukta soppa bakom hojen när den kördes. Men det borde det väl göra när den går illa.
 
Last edited:
låter inte så farligt jag köpte en bil av min farbror 300 mil senare rasar motorn kostar 40 lax att fixa ball värre.
 
Lite oturligt åker man på lelleträffen nu och kan inte hjälpa honom för stunden...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top