Retarderad startmotor!

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Hej jag har en startmotor till en cagiva mito som ska bytas ut, problemet är att den snurrar åt fel håll... Hur kan en dc motor göra det? Har testat att ge ström åt den på båda sättena ändå snurrar den fel... Några tankar hur jag får den att ändra riktning eller är det någon italiano som man inte vet om?
(Den som inte tror på mig kan jag filma startmotorn uppriggad med plus och minus, den snurrar åt samma håll jämnt)

Mvh Axl

Gissning:
Du har haft isär den för rengöring/kolbyte ?

Ta ur de genomgående skruvarna, lossa bakstycket med kolhållare etc, vrid ett halvt varv och sätt ihop igen !

Gissning:
Du har haft isär den för rengöring/kolbyte ?

Ta ur de genomgående skruvarna, lossa bakstycket med kolhållare etc, vrid ett halvt varv och sätt ihop igen !

Köpte den igår på skroten, säljaren sa att den fungerar, snurra åt ett håll(fel natruligtvis), öppnade den idag och kollade, ditt exempel var min första tanke, ända som är synd är att det går bara att sätta ihop den på ett sätt. Oberoende så borde ju startmotorn snurra åt olika håll beroende på hur man kopplar in den eller`?

Köpte den igår på skroten, säljaren sa att den fungerar, snurra åt ett håll(fel natruligtvis), öppnade den idag och kollade, ditt exempel var min första tanke, ända som är synd är att det går bara att sätta ihop den på ett sätt. Oberoende så borde ju startmotorn snurra åt olika håll beroende på hur man kopplar in den eller`?

Moddade en egen platta som håller i kolena, nu fungerar bajset

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...