Reta gallfeber på R1:or...ha ha

blom skrev:
v-maxen går ju faktiskt ganska dåligt på strippen. blev grymt besviken i västerås när dom körde
Dom har skapliga 60 foots tider men det räcker inte.

GSXR1100R skrev:
Prova att köra på en riktig dragstrip ska du få se, dom flesta nyare sporthojar har svårt att hålla framhjulet nere pga klistrig bana, ofta så gör dom en fet wheelie och får slå av för att inte slå runt.

En lång och tung hoj kommer iväg utan problem.

Det är sant.... fast så jävla bakhjulsbenägen blir inte R1an om man lutar sig en del över tanken. Men med klistrad bana kan det nog vara svårt.... det kan jag hålla med om :)

Mattiaz skrev:
Det är sant.... fast så jävla bakhjulsbenägen blir inte R1an om man lutar sig en del över tanken. Men med klistrad bana kan det nog vara svårt.... det kan jag hålla med om :)
Ja det är en j-a skillnad på greppet, jag höll på att slå runt på strippen med min blygixxer i somras, den är ändå framtung som en val, man måste slira iväg på kopplingen, om man varvar 7K och dumpar kopplingen så ligger man på rygg.

:lol

GSXR1100R skrev:
Ja det är en j-a skillnad på greppet, jag höll på att slå runt på strippen med min blygixxer i somras, den är ändå framtung som en val, man måste slira iväg på kopplingen, om man varvar 7K och dumpar kopplingen så ligger man på rygg.

:lol
Det fattar väl en amöba.

Har själv hört av arbetskamrater vilket drag det är i V-max, att man drar en R1:a osv. Själv föredrar jag buss och tåg om jag ska åka rakt fram. :tummenupp

valmers skrev:
Det fattar väl en amöba.
Har man kört streetracing så tror man inte att det skiljer så mycket, men DR är faktisk både kul och svårt, två vita lampor tänds när prestage-stage är ok, sen tänds granen, då ska man ha rätt varv, snabb reaktion och slira ut duktigt så att man får en bra 60 footare, sen är det skitenkelt, bara att hålla stumt.

Rutinerade DR förare psykar med att staga in sent, min bästa reaktionstid va 0.091 sekunder, men det va mest tur, man chansar på att inte bli rödlyktad.

R1 racer skrev:
Visst må det vara en potent hoj,det förnekar jag inte o säkert kul o köra men o reta gallfeber på R1 ägare tror jag då inte.

Det räckte ju tydligen med en annons för att reta upp dig :rofl

Läs igen!

DB skrev:
Det räckte ju tydligen med en annons för att reta upp dig :rofl
Läs igen,annars får jag väl översätta vad jag skrev.Nä det retar mig inte,tyckte bara det var en kul annons som säkert retar en o annan :hihi
mig bekommer det inte,jag har ju inte ens en hoj förtillfället.

Visst må det vara en potent hoj,det förnekar jag inte o säkert kul o köra men o reta gallfeber på R1 ägare tror jag då inte

R1 racer skrev:
Läs igen,annars får jag väl översätta vad jag skrev.Nä det retar mig inte,tyckte bara det var en kul annons som säkert retar en o annan :hihi
mig bekommer det inte,jag har ju inte ens en hoj förtillfället.

Visst må det vara en potent hoj,det förnekar jag inte o säkert kul o köra men o reta gallfeber på R1 ägare tror jag då inte

Nu har jag läst igen, uppfattade det lika denna gång som första gången jag läste! :va

GSXR1100R skrev:
Är man 20 tycker man att 35 = lika med gubbe, när man sedan själv fyller 35 så förstår man inte varför snorisarna kallar en gubbe...

Allt är relativt, jag är +40 och känner mig inte så gubbig, speciellt inte när jag varvar snorisar med R6:or med min GSX1100R på bandagar.
:tungan

V-Max är grymt lätta att få till en bra start med vid rödlyset, men på full strip så åker dom oftast på däng, på bana är V-Maxen för klumpig.

Den enda gången du har lyckats att köra om någon på bana är väl om dom har vurpat! :lol

haha, komik.
Om jag åkte R1 skulle jag då inte retas av V-max, de är klart överreklamerade och egentligen tar de inga r1or på någonting rent teoretiskt.

I praktiken är förstås en R1 svårare att starta med från stillastående så det är ju fullt möjligt att dra den med en v-max vid rödljusen, men inte ens det är absolut en sanning eftersom r1or har lägre kvartsmiletider än v-max.
De hade också en klart tveksam effektuppgift på 145hk på veven, vill minnas att de mätte drygt 120hk på bakhjulet vilket ju ger att den inte är så stark i verkligheten

Jo jag har kört båda modellerna.

Last edited:
Att V-Maxar rastar R1:or är väl ingen nytt :D

Har en far som är frälst på V-Max, så jag har faktiskt kört lite på hans tidigare cykel, en -89. ( obs: jag hade ej någon hoj själv vid den perioden, därav så tyckte jag att "bättre att köra något än inget alls" ) :rodnar Hur som helst så är de tidigare modellerna jäkligt vobbelbenägna. Har själv haft sporthojar tidigare så det var en upplevelse kan jag säga....tog det lugnt till att börja med, cykeln är ju inte direkt kvickstyrd.

Men när man drog på och kom över 200 markeringen så började den fan att kränga som en orm på vägen, redde "naturligtvis" upp det men hade liksom ingen lust att testa igen. Farsgubben har dock bytt V-Max för ett par år sedan, den nya är en helt annan cykel att köra ( enligt han själv )

Modifierad framgaffel, styrdämpare, annat styre, uppborrad motor med lite godis, lättad, annan fjädring och gud vet mer......DET ÄR EN RIKTIG GUBBHOJ :rofl :rofl lär säkerligen rasta en och annan R1a :7peta

Så just därför köpte jag mig en gixxer istället :tungan

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...