Reta gallfeber på R1:or...ha ha

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Visst må det vara en potent hoj,det förnekar jag inte o säkert kul o köra men o reta gallfeber på R1 ägare tror jag då inte.Beros ju på kanske oxå vart man tar ut hojarna,förare osv.
Hitta detta på blocket: :)

Yamaha V-MAX 1200
ÅRSMODEL 98
Tyvärr så måste jag sälja min ögonsten. Vmax är en otroligt underbar motorcykel som passar alla. Från att kunna reta gallfeber på en R1 till att cruisa på 70 vägar. Om man ska översätta det så innebär det att den får dig att le...
* 145 hk orginal, dybojet kit + laser effektsystem = 155hk+
Orginal effektsystem finns samt orginal munnstycken till förgasaren.
 
Jo jag har hört att dom ska vara ruggig på små kurviga vägar... :kocko
 
Provkörde en v-max orginal, jag blev rädd och köpte mig en gixxer :hihi




EDIT: För dom som inte provat så går den väldigt bra rakt fram.

EDIT 2: För att vara den typ av hoj som den nu är :)
 
Last edited:
Jag har (säg det inte till någon) ägt en V-max 97a och ett gäng R1or, och kan säga att du är en riktigt usel förare på en R1a om du torskar mot en trött V-max! Som V-max ägare får man finna sig i att få pisk av dagens 600 sportare också. 1985 när Maxen kom var den häftig, men inte nu längre, att inte V-max ägarna fattar det?? :kocko
 
Ja, men 155hk, vart finns kvar efter dom har snurrat förbi kardanen?
 
De ska ju lämna 145hk helt std på veven, men inte ens med Dynomupp steg 50000 och andra pipor ger de mer än runt 120hk på hjulet. Fula som stryk är de också.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
De ska ju lämna 145hk helt std på veven, men inte ens med Dynomupp steg 50000 och andra pipor ger de mer än runt 120hk på hjulet. Fula som stryk är de också.

122 på slangen orginal 133 med dynojet och pipor tror jag?
 
heggeli skrev:
Och är man under 35 så är trehjulingar fortfarande roliga eller ? ;)
Är man 20 tycker man att 35 = lika med gubbe, när man sedan själv fyller 35 så förstår man inte varför snorisarna kallar en gubbe...

Allt är relativt, jag är +40 och känner mig inte så gubbig, speciellt inte när jag varvar snorisar med R6:or med min GSX1100R på bandagar.
:tungan

V-Max är grymt lätta att få till en bra start med vid rödlyset, men på full strip så åker dom oftast på däng, på bana är V-Maxen för klumpig.
 
Har aldrig haft några problem med att dra en V-Max med min förra hoj....

Dock tror jag en hel del R1-åkare kommer få problem mot kommande MT-01 :tomten
 
Mattiaz skrev:
Har aldrig haft några problem med att dra en V-Max med min förra hoj....

Dock tror jag en hel del R1-åkare kommer få problem mot kommande MT-01 :tomten

Prova att köra på en riktig dragstrip ska du få se, dom flesta nyare sporthojar har svårt att hålla framhjulet nere pga klistrig bana, ofta så gör dom en fet wheelie och får slå av för att inte slå runt.

En lång och tung hoj kommer iväg utan problem.
 
v-maxen går ju faktiskt ganska dåligt på strippen. blev grymt besviken i västerås när dom körde
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top