Resväska med hjul som är lite mindre business och mer hojåkning.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag måste ha en ny resväska. Den jag har är för liten. Jag tänkte köpa något lite roligare än en svart slätstruken samsonite.

Eftersom jag lever kvar i ungdomen så tänkte jag antingen köra på något av mina gamla klädmärken; Burton, DC eller motsvarande. Annars något relaterat till hojåkning typ Alpinestars eller kanske KTM. Att ha ett specifikt hojmärke är lite väl mycket wannabe så helst någon tillbehörstillverkare. Men hela grejen är ju att den ska vara lätt att upptäcka på bagagebandet och både Burton och A-star har också svarta enligt deras hemsidor.

Någon som sett någon bra väska som är lite rolig och praktiskt får gärna hojta till innan jag beställer. Fler än jag borde ha liknande funderingar.

Framförallt vill jag ha "mjuka" hjul så man slipper klappret.

Framförallt vill jag ha "mjuka" hjul så man slipper klappret.

Skruva fast en gammal skateboard av valfritt märke under valfri hård väska :D

Jag såg faktiskt en kille som hade silvertejpat sin skateboard under en hokeytrunk och drog den efter sig i bandet på en busstation, frågan är om det var för att få med sig brädan också eller för att få hjul under väskan, men det fungerade, nästan.

Väskan drog nämligen liite snett hela tiden, så var tionde meter fick han knycka till för att räta upp kursen, ungefär som att ha en bångstyrig tax i koppel alltså...

Ducati har alla accesories du behöver :banana

http://shop.nordstrom.com/s/tumi-ducati-collection-quattroporte-4-wheeled-suitcase/3228936

eurp-1105-01-o+fall-2011-tumi-ducati-luggage-collection+suitcases.jpg

Bifogat

• img_tumi_ducati_collection_2.jpg
    img_tumi_ducati_collection_2.jpg
    62.2 KB · Visningar: 210
Last edited:
Det finns fräsiga "skins" att trä över sin väska för att känna igen den på bandet. Kanske satsa på något sådant. Kan du anpassa det perfekt till när du känner för coporate friday eller om hello kitty känns bäst för stunden.

Ska du ha den för att flyga med så köp en mjuk.. Kan av erfarenhet påstå att när en väska ramlar av bagage vagnarna och blir påkörd av efterföljande bilar så håller mjuka väskor bättre :)

Ska du ha den för att flyga med så köp en mjuk.. Kan av erfarenhet påstå att när en väska ramlar av bagage vagnarna och blir påkörd av efterföljande bilar så håller mjuka väskor bättre :)

Jag har slutat med hårda resväskor och kabinväskor för länge sedan. Föredrar också mjuka väskor. Köpte för ett par år sedan en Longchamp Boxford travelbag. En något större weekendväska, bara att slänga upp på axeln. Slänger den på bandet och väskan verkar inte ta någon större skada av det. Fått lite mindre patina, men det är bara snyggt på den typen av väskor.

Nu ville trådskaparen ha tips om kabinväskor antar jag med hjul, så då går ju det alternativet bort. Samsonite hade han egen erfarenhet av och ville ha något annat. Någon nämnde Tumi. De är fina att titta på, men håller de? En klassiker om man gillar aluminium look är ju Rimowa. Aldrig haft någon själv så jag kan inte uttala mig om kvalitén. Personligen har jag haft mest erfarenhet av Samsonite. Några väskor har hållit bättre än andra, men generellt sätt har de hållit hög kvalitet. Det fel man råkat ut för har varit vårdslös behandling av markpersonal på flyget så att något hjul eller så har lossnat eller suttit löst. Frågan är om det finns någon väska som håller för så omild behandling? Som sagt det fanns skäl varför jag gått över till mjuka väskor. Kamera, laptop och annat tar jag alltid som handbagage.

Jag har slutat med hårda resväskor och kabinväskor för länge sedan. Föredrar också mjuka väskor. Köpte för ett par år sedan en Longchamp Boxford travelbag. En något större weekendväska, bara att slänga upp på axeln. Slänger den på bandet och väskan verkar inte ta någon större skada av det. Fått lite mindre patina, men det är bara snyggt på den typen av väskor.

Nu ville trådskaparen ha tips om kabinväskor antar jag med hjul, så då går ju det alternativet bort. Samsonite hade han egen erfarenhet av och ville ha något annat. Någon nämnde Tumi. De är fina att titta på, men håller de? En klassiker om man gillar aluminium look är ju Rimowa. Aldrig haft någon själv så jag kan inte uttala mig om kvalitén. Personligen har jag haft mest erfarenhet av Samsonite. Några väskor har hållit bättre än andra, men generellt sätt har de hållit hög kvalitet. Det fel man råkat ut för har varit vårdslös behandling av markpersonal på flyget så att något hjul eller så har lossnat eller suttit löst. Frågan är om det finns någon väska som håller för så omild behandling? Som sagt det fanns skäl varför jag gått över till mjuka väskor. Kamera, laptop och annat tar jag alltid som handbagage.

Mjuka kabinväskor brukar funka bra. Har man otur förlorar man ett hjul eller nått, men det är klart bättre än att få kallingarna utspridda över bagage bandet när plasten spricker på en hård väska.

Jag ska självklart ha en mjuk, alternativt semimjuk. Alltså hård baksida och mjuk framsida. Jag vill inte ha en kabinväska utan en större. Ska klara 25 kilo otympliga grejer. Just nu lutar det åt Burton om jag bara hittar den i en trevlig färg hos en handlare som inte verkar allt för skum.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back