Resväg ev till Luxenburg....

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
funderar på att ta hojen ev till luxenburgh och träffa en tjej:krama
vilken resväg skall jag ta när jag befinner mig i bohuslän,är det värt att lägga massa pengar på en färja till tyskland eller vad tycker ni.
måste jag ha pass med mej när jag besöker ett annat eu land :va
hjälp mig med detta så är ni hyggliga :)

Har inte en blekaste aning om vilken väg du ska köra. Själv hade jag nog valt att cruisa runt lite på småvägar och unvidka motorvägskörning då jag tycker det är så sjukt tråkigt. Pass kan du ta med dig utifall att. Lika bra att ha med sig ifall något skulle hända.

Jag hade tagit en färja över natten och kommit fram till Tyskland utvilad. Närmast Bohuslän går Stenalines färja från Göteborg till Kiel. Är du beredd att köra tre timmar söderut en eftermiddag kan du ta Finnlines kvällsfärja från Malmö till Travemünde.

Planera din rutt på www.viamichelin.com

Jag hade tagit båten från Gbg till kiel och kört A1 till Trier. Följ skyltarna mot Hamburg och sedan Bonn. Det är A1 hela vägen till Trier. Från Trier är det sedan raka spåret på A64 ner till Luxembourg. Det är väl skyltat även här.
Om du nu inte har så bråttom ned så ta en dag och Kör några varv på Nurburgring. Du passerar den på vägen.

vi funderar på ta färjan från gbg till kiel som Mookie skrev. 13h båtresa med hytt och mc kostar ca 1250:- . Då är man som sagt fräsch och utvilad

Har inte en blekaste aning om vilken väg du ska köra. Själv hade jag nog valt att cruisa runt lite på småvägar och unvidka motorvägskörning då jag tycker det är så sjukt tråkigt. Pass kan du ta med dig utifall att. Lika bra att ha med sig ifall något skulle hända.
Han ska ju ner och :krama Då finns inte tid för att ta de mysiga småvägarna.

Jag har väl diskuterat med någon tjej här på Sporthoj som hävdar att det räcker med vanlig legitimation/körkort tror jag. På polisens hemsida har jag för mig det står att man ska ha pass eller nationellt id-kort (alltså ett id-kort där det står vilket land man är medborgare i).

vi funderar på ta färjan från gbg till kiel som Mookie skrev. 13h båtresa med hytt och mc kostar ca 1250:- . Då är man som sagt fräsch och utvilad
Jupp. Och det är inte så mycket dyrare än soppa plus två broavgifter.

Jag har väl diskuterat med någon tjej här på Sporthoj som hävdar att det räcker med vanlig legitimation/körkort tror jag. På polisens hemsida har jag för mig det står att man ska ha pass eller nationellt id-kort (alltså ett id-kort där det står vilket land man är medborgare i).

Jupp. Och det är inte så mycket dyrare än soppa plus två broavgifter.

Körkort fungerar fint i Norden om man inte har utländskt utseende (läs Sydsvenskan där danska polisen felaktigt säger till personer med utländskt påbrå att deras svenska körkort/id-handlingar inte är giltiga)

Jag hade nog tagit med mig ett giltigt pass på resan. Alltid bra att ha med sig och tar ingen plats.

Öresundsbro avgiften och en färje- eller bro- i Danmark samt bränsle blir en slant det med. Tror många glömmer det. Framförallt är det inte angenämt att gå upp mitt i natten för att vara framme på Autobahn på morgonen trött. Timmarna på färjan med sovhytt är guld värd om man ska köra genom Tyskland.

Hemresan är inte det inte lika väsentligt att ha en färja bokad. Det kan lätt bli ett stress moment. Allt kan hända på Autobahn. När jag körde hem från ringen i höstas trodde jag att jag hade gott om tid. Köbildningar vid alla större städer, olyckstillbud och vägbyggen gjorde att marginalerna sjönk så pass att det var nödvändigt att köra fullt ut på alla ställen där det gavs tillfälle. Var på håret att jag hann med färjan hem.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt