Results of Beviks KTM SuperMotard Cup 2

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
fetsladd skrev:
Jag bänka min Suzka innan racet igår i Moto Speeds Buss som stog i depån och det blev 49HK på bakhjulet, och jag väger 80kg ,
det vi har jobbat mest med för att vi ska bli snabba är "hela paketet".
Alltså motor,fjädring, chassi, vxl-låda, däck, kondition , 1 av dom som inte han med Tim i Semin har 27HK mer på bakhjulet på Svista banan det säger en del.
Vi ser fram emot att få öppna våra motorer när och var som helst så vi får dra ner brallerna på vissa glappkäftar :banana
Crille #15
Vad har ni gjort med växellådan?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
fetsladd skrev:
Jag bänka min Suzka innan racet igår i Moto Speeds Buss som stog i depån och det blev 49HK på bakhjulet, och jag väger 80kg ,
det vi har jobbat mest med för att vi ska bli snabba är "hela paketet".
Alltså motor,fjädring, chassi, vxl-låda, däck, kondition , 1 av dom som inte han med Tim i Semin har 27HK mer på bakhjulet på Svista banan det säger en del.
Vi ser fram emot att få öppna våra motorer när och var som helst så vi får dra ner brallerna på vissa glappkäftar :banana
Crille #15
Man vill ju gärna tro att det är något annat än föraren som är anledningen till att man blir ifånåkt, men det är bara att bita i det sura äpplet och inse att så inte är fallet. Bara att träna mera, jobba med chassiinställningar och träna lite till.
Själv väger jag 107 kg naken och jag har hittat flera sekunder per varv efter att ordna fjädrar och ställa in hojen för min vikt. Att fixa, testa och experimentera är en del av tjusningen med denna sport.
Mycket blarr men det jag vill komma till är att jag tycker att det är synd att ni blir beskyllda för fusk bara för att ni kör så satans bra. Må bäste förare vinna!
Själv kör jag första året och hoppas bli riktigt snabb till nästa år. Snart har vi en riktigt bra bana i Örebro och då kommer det att träns en hel del .
Hoppas att det kommer dit åkare från hela landet och gör mig och andra utövare av denna fantastiskt roliga sport sällskap MVH Stefan #55
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
fetsladd skrev:
Jag bänka min Suzka innan racet igår i Moto Speeds Buss som stog i depån och det blev 49HK på bakhjulet, och jag väger 80kg ,
det vi har jobbat mest med för att vi ska bli snabba är "hela paketet".
Alltså motor,fjädring, chassi, vxl-låda, däck, kondition , 1 av dom som inte han med Tim i Semin har 27HK mer på bakhjulet på Svista banan det säger en del.
Vi ser fram emot att få öppna våra motorer när och var som helst så vi får dra ner brallerna på vissa glappkäftar :banana
Crille #15
FÖRTYDLIGANDE:
Jag menade naturligtvis inte att varken du eller Tim skulle ha mer än 450cc bara för att ni imponerande så mycket i tisdags!!! :yoparty
Ber om ursäkt om mitt inlägg gav utrymme för så grov feltolkning.
Påståendet om glappkäft däremot var väl lite onödigt om det var riktat mot mig!!

Jag menade endast att JAG skulle inte vilja stå överst, eller ens stå på pallen öht, om JAG fuskat med motorstorleken. Det hoppas jag inte nån vill.

Tror f.ö inte nån i sverige har 76hk på hjulet i sin motard ;) Räknat lite fel kanske?
Men jag blir mer än gärna överbevisad och skulle gärna glo på bänkpapper och veta vad som är gjort med den hojen isf :tummenupp



Det jag behöver jobba med för att tjäna lite tid är chassiinställningar, fysträning (folkölsmetoden tyx inte funka av nån anledning :3freak), och åtskilliga timmar på hojen. Som Stefan ovan sa, träning har vi snart möjlighet att få när banan blir klar :banana
 
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Supermoto skrev:
FÖRTYDLIGANDE:
.............
Tror f.ö inte nån i sverige har 76hk på hjulet i sin motard ;) Räknat lite fel kanske?
Men jag blir mer än gärna överbevisad och skulle gärna glo på bänkpapper och veta vad som är gjort med den hojen isf :tummenupp



Det jag behöver jobba med för att tjäna lite tid är chassiinställningar, fysträning (folkölsmetoden tyx inte funka av nån anledning :3freak), och åtskilliga timmar på hojen. Som Stefan ovan sa, träning har vi snart möjlighet att få när banan blir klar :banana

70hk är nog ingen omöjlighet iaf.
Äter man sin gröt var dag och skaffar sig en bra fysik så kapar man lätt någon sekund.
Ska själv ut och springa idag.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
LasseR6 skrev:
70hk är nog ingen omöjlighet iaf.
Äter man sin gröt var dag och skaffar sig en bra fysik så kapar man lätt någon sekund.
Ska själv ut och springa idag.
65 ur CRFen verkar inte vara några större problem att få ut, behöver inga specialgrejjer för det iaf (om man tittar på thumpertalk är det flera som ligger därikring). Finns dom som hatt uppåt 77 om man ska tro allt vad man läser, men då äre lagt ungefär hur mycket pengar som helst på de snurrorna, ganska ovärt om man inte är i världsklass.

Jag tycker ivartfall att den duger som standard :tummenupp

*Edit, på veven dårå...
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
OlleR skrev:
65 ur CRFen verkar inte vara några större problem att få ut, behöver inga specialgrejjer för det iaf (om man tittar på thumpertalk är det flera som ligger därikring). Finns dom som hatt uppåt 77 om man ska tro allt vad man läser, men då äre lagt ungefär hur mycket pengar som helst på de snurrorna, ganska ovärt om man inte är i världsklass.

Jag tycker ivartfall att den duger som standard :tummenupp

På bakhjulet med 450cc? Det skulle jag knappt tro på om jag ens såg det med egna ögon.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Barrett skrev:
På bakhjulet med 450cc? Det skulle jag knappt tro på om jag ens såg det med egna ögon.
Det var nog på veven det ja...

Med inga specialgrejjor menar jag inga saker som inte är aftermarket, självklart är dom portade då.

LasseR6 skrev:
Jag menade iaf inte 450. Jag pratade om 610cc eller där runtomkring.
77hk eller 65hk ur en 450? Ja, tvåtakt kanske. Eller en hållbarhet på ca 22minuter. :hihi

Dom plockas isär efter varje race ;D
 
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Jag menade iaf inte 450. Jag pratade om 610cc eller där runtomkring.
77hk eller 65hk ur en 450? Ja, tvåtakt kanske. Eller en hållbarhet på ca 22minuter. :hihi
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
OlleR skrev:
Jag ska kolla upp det, men sist förstod jag det så.

Kan vara siffror på veven också, bhp behöver inte betyda på bakhjulet?

Med inga specialgrejjor menar jag inga saker som inte är aftermarket, självklart är dom portade då.



Dom plockas isär efter varje race ;D

Inga 77 kusar på bakhjulet. Fabrikarna har typ 62-64.
77 skulle vara ett grymt problem att få ut tom om du accepterar ras var 5e minut. Kanske med 25mm slag och 23000 varv...

Daniel
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
LasseR6 skrev:
Jag menade iaf inte 450. Jag pratade om 610cc eller där runtomkring.
77hk eller 65hk ur en 450? Ja, tvåtakt kanske. Eller en hållbarhet på ca 22minuter. :hihi
58 på bakhjulet alltså, ursäkta röran. (65 på veven) Angående den högre siffran så var det från någon tidsskrift, hurvida det stämmer eller inte får dom stå för :p

*edit:
ypvs skrev:
Inga 77 kusar på bakhjulet. Fabrikarna har typ 62-64.
77 skulle vara ett grymt problem att få ut tom om du accepterar ras var 5e minut. Kanske med 25mm slag och 23000 varv...

Daniel
77 var väl antagligen på veven också, då hamnar vi runt 67 på bakhjulet. Antagligen bullshit den siffran då (från tidningen dvs).
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Oj, vilken fart det tog här :)

Kan nämna i sammanhanget att jag hade 59.4hk i min Husa på samma Motospeedbänk som Crille talar om i tisdags. Tyvärr med en luft/bränslekurva som såg ut som skit. Ska laborera lite med bestyckningen nu tror jag. Hade ju hoppats spräcka 60hk-vallen men med ny bestyckning och smord kedja ska det nog gå, hehe. Fast det var rätt snygga kurvor iaf...
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Supermoto skrev:
Oj, vilken fart det tog här :)

Kan nämna i sammanhanget att jag hade 59.4hk i min Husa på samma Motospeedbänk som Crille talar om i tisdags. Tyvärr med en luft/bränslekurva som såg ut som skit. Ska laborera lite med bestyckningen nu tror jag. Hade ju hoppats spräcka 60hk-vallen men med ny bestyckning och smord kedja ska det nog gå, hehe. Fast det var rätt snygga kurvor iaf...

Kanske ska åka över till Speeden och kika vad man hamnar på. 28hk kändes det som. :3freak
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Någon som vet om "bänk-bussen" som va i Linköping i tisdags även kommer till Uddevalla? Kunde varit kul att se vad 380'n lämnar
 
Last edited:

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Inga fler bilder?

Ursäkta om jag byter ämne lite här.... :rodnar

Inga fler som har bilder sedan i Tisdags? :)
Var ju så många fotografer där. (Sen att dom kanske inte hänger på Sporthoj e ju en annan sak....) :D
 

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Brodde skrev:
Ursäkta om jag byter ämne lite här.... :rodnar

Inga fler som har bilder sedan i Tisdags? :)
Var ju så många fotografer där. (Sen att dom kanske inte hänger på Sporthoj e ju en annan sak....) :D
har bilder o små filmer men har inte orka lägga upp dom :3freak
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
samma här... har bara modem så det tar ju dagar att lägga upp skiten, vill för övrit bara säga att det var riktigt jäkla roligt att se på, såå jävla gött att se verkligen alla stunta efter varje race... hoppas att alla kommer va där nästa tävling med, !
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Jag har nog en del bilder jag kan dra upp så fort jag får dom.. ska kasta upp dom direkt då :=)
Tack för en bra tävling föresten.. går ju riktigt fort när ni gasar runt :hihi
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top