Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
He sure is!Chris Ash skrev:Är Peter Heggblad i Superbike den gamle svenske mästaren i 250?
Marknadsföringsskäl, samma anledning som att döpa om 600B till Rookie 600, det låter coolare. På affischen står det dock 125cc och 250cc vilket är rätt benämning.valmers skrev:Upplys en fåkunnig; varför heter det 125/250GP?
Står B:et för den licens förarna har i de två klasserna?Torkel skrev:Marknadsföringsskäl, samma anledning som att döpa om 600B till Rookie 600, det låter coolare. På affischen står det dock 125cc och 250cc vilket är rätt benämning.
Ehhh va? B i 600B står för att klassen endast är öppen för förare med B-licens om det är det du menar?sandstream skrev:Står B:et för den licens förarna har i de två klasserna?
Ja, det var precis vad jag menade, tack för svaretTorkel skrev:Ehhh va? B i 600B står för att klassen endast är öppen för förare med B-licens om det är det du menar?
Jovisst, men benämningen GP är ju direkt felaktig?Torkel skrev:Marknadsföringsskäl, samma anledning som att döpa om 600B till Rookie 600, det låter coolare. På affischen står det dock 125cc och 250cc vilket är rätt benämning.
valmers skrev:Jovisst, men benämningen GP är ju direkt felaktig?
Funkar för mig och förklarar rätt bra vad det rör sig om.Chris Ash skrev:Vad menar du med felaktig? Man skulle ju kunna hänvisa till att det är samma klasser som körs i GP, så att även de som bott i grottor fattar liksom.
sandstream skrev:Funkar för mig och förklarar rätt bra vad det rör sig om.
Hellre ett namn som folk kan förknippa med något än ett påhittat som är unikt för Sverige.
oFFkeFF skrev:Man kallar det för 125gp och 250gp i england, usa och fler ställen. Just för att det är GP-cyklar. För egen del spelar det mindre roll.
Men vi kan ju kalla superstock för "Jättestandard" istället![]()
Precis!oFFkeFF skrev:Man kallar det för 125gp och 250gp i england, usa och fler ställen. Just för att det är GP-cyklar. För egen del spelar det mindre roll.
Jovisst, jag är väl en gammal dammig paragrafryttare som tycker att Le Grand Prix avser det största priset; ett världsmästerskap (eller en deltävling i ett världsmästerskap). Fast visst missbrukas uttrycket/begreppet GP numera, precis som The Super Swede.Chris Ash skrev:Vad menar du med felaktig? Man skulle ju kunna hänvisa till att det är samma klasser som körs i GP, så att även de som bott i grottor fattar liksom.
Men jag håller med, 125 R och 250 R är de gamla och "rätta" namnen.
Gräsklippar Prototypervalmers skrev:Upplys en fåkunnig; varför heter det 125/250GP?
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!