Resultat Ticksta... Var hittar jag?

rejser skrev:
vad har Stambeck och Eifrem gjort då, vurpat i kval eller nått?
de borde vara med längre upp.
Micke jättekrashade i 2:a kvalheatet, så illa att det blev ambulanstransport iväg. Jag såg inte John köra finalen (eller missade jag nåt där igen) och det är ju inte så svårt att förstå . Mina tankar till Micke !

Micke kom utanför banan (insidan) under inbromsning precis i ingången till kurvan efter långa bakpartiet. Det måste varit en rejäl grop där eller nåt för det slog fullkomligt tvärstopp och han for som en vante rakt fram över styret och landade efter en rejäl flygtur (på huvet/axeln) i kurvan på asfalten. Det var ingen liten fesig ramla-över-styret grej utan vi snackar flyga här. Han låg helt still en stund och försökte resa sig men föll ihop igen. Jag satt och hade första parkett till det hela och.... fy f-n vad otäckt det var.

Vad gäller Eifrem så vet jag inte vad som hände (nåt på en annan del av banan under första varvet) men resultatet blev att han kom iväg toksist i andra kvalet.

.

Spider skrev:
Micke jättekrashade i 2:a kvalheatet, så illa att det blev ambulanstransport iväg. Jag såg inte John köra finalen (eller missade jag nåt där igen) och det är ju inte så svårt att förstå . Mina tankar till Micke !

Vad gäller Eifrem så vet jag inte vad som hände (nåt på en annan del av banan under första varvet) men resultatet blev att han kom iväg toksist i andra kvalet.

.

ok ja då kanske inte John ville köra nått mer.
hoppas det inte är nått allvarligt då.

Barrett skrev:
#15 är Christian Kronäs. Huvell har #5 & kör Husa

Snackade lite med Fredrik på Beviks-cupen. Trevlig prick! :) Då hade han väl knappt ens testat hojen i motardutförande, men han verkade tycka det va kul iaf! ...konstigt vore väl annars :banana

Jobbar övertid idag och sitter och surfar lite :va

Tack för de vänliga orden. Nu har hojen rullat hela 3,9 h. Så nu är man erfaren motardåkare :rofl

Barret ska du köra i Tranås?

Jag tänkte åka dit och rasta hojen en vända till.

Så hoppas vi ses !

/Freddan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma