Resultat Ticksta... Var hittar jag?

mr_rockster skrev:
Någon som har resultatet från ticksta?

- Johan
Inget officiellt, bara hämtat ur minnet från passage av mållinjen. Så ta det för vad det är.

450: Christian Kronnäs, Tim Cedergren, Jörgen Huvall
Open: Johan Ejdehage, Daniel Jansson, David Starnberg, Emil Sörehall, Ola Eifrém

.

Spider skrev:
Inget officiellt, bara hämtat ur minnet från passage av mållinjen. Så ta det för vad det är.

450: Christian Kronnäs, Tim Cedergren, Jörgen Huvall
Open: Johan Ejdehage, Daniel Jansson, David Starnberg, Emil Sörehall, Ola Eifrém

.

Tror nog det snarare var så här:

450: Christian Kronnäs, Jörgen Huvell, Dennis Eriksson Fredrik Allebjörk, Mika Erholtz.

Open: Johan Ejdehage, Daniel Jansson, Emil Sörehall, David Starnberg, Ola Eifrém.

2FST4U skrev:
Tror nog det snarare var så här:

450: Christian Kronnäs, Jörgen Huvell, Dennis Eriksson Fredrik Allebjörk, Mika Erholtz.

Open: Johan Ejdehage, Daniel Jansson, Emil Sörehall, David Starnberg, Ola Eifrém.
Ok, kan mycket väl ha kommit ihåg fel. Bara det att i 450 fick jag för mig att det var 2 x Suzuki följt av 3 x Husa..... Hmmmm.... Minnet har lite att önska ibland.

.

Jag spammar lite i tråden bara.

Jag var ute med tjejen å kollade på rejset i Ticksta, riktigt underhållande :fakta

Bjöds på en hel del kul rejsing, sen blev jag riktigt glad när jag såg min polare, #413 Fredrik Karlsson, i andra kvalet rejsade & bjöd upp till dans med Suzukitemets temschef (#15 Jögen Huvell?). Han har bara kört 2st rejs på Motard å visade att han inte ger sig så lätt.

Det va en riktigt kul & underhållande dag med kanonväder. Tack alla som rejsade & bjöd på underhållning.

Last edited:
Lartes skrev:
Jag spammar lite i tråden bara.

Jag var ute med tjejen å kollade på rejset i Ticksta, riktigt underhållande :fakta

Bjöds på en hel del kul rejsing, sen blev jag riktigt glad när jag såg min polare, #413 Fredrik Karlsson, i andra kvalet rejsade & bjöd upp till dans med Suzukitemets temschef (#15 Jögen Huvell?). Han har bara kört 2st rejs på Motard å visade att han inte ger sig så lätt.

Det va en riktigt kul & underhållande dag med kanonväder. Tack alla som rejsade & bjöd på underhållning.

#15 är Christian Kronäs. Huvell har #5 & kör Husa

Snackade lite med Fredrik på Beviks-cupen. Trevlig prick! :) Då hade han väl knappt ens testat hojen i motardutförande, men han verkade tycka det va kul iaf! ...konstigt vore väl annars :banana

Barrett skrev:
#15 är Christian Kronäs. Huvell har #5 & kör Husa

Snackade lite med Fredrik på Beviks-cupen. Trevlig prick! :) Då hade han väl knappt ens testat hojen i motardutförande, men han verkade tycka det va kul iaf! ...konstigt vore väl annars :banana

Tycker han presterade mycket över förväntan med tanke på hans erfarenhet.
Han e en kanonprick :tummenupp

Rejsade du också?
Vilket nummer hade du?

Lartes skrev:
Tycker han presterade mycket över förväntan med tanke på hans erfarenhet.
Han e en kanonprick :tummenupp

Rejsade du också?
Vilket nummer hade du?

Jag har #112. Körde dock inte i ticksta

Lartes skrev:
Aha, du var inte där å kollade heller?

Nope, lite för långt att åka. Hade jag haft ordning på hojen hade jag nog valt att köra i Kalmar istället, där det oxå va race. Blir väl dyrt att ligga & köra 120 mil tor själv för att köra ett race.

På söndag blir det förhoppningsvis tranås iaf! :)

Barrett skrev:
Nope, lite för långt att åka. Hade jag haft ordning på hojen hade jag nog valt att köra i Kalmar istället, där det oxå va race. Blir väl dyrt att ligga & köra 120 mil tor själv för att köra ett race.

På söndag blir det förhoppningsvis tranås iaf! :)

Det förstår jag, blev riktigt sugen på att försöka mig på det där med rejsning själv.
Fast jag skulle vara så pinsamt sist så jag hoppar nog det... :näsblod

Lartes skrev:
Det förstår jag, blev riktigt sugen på att försöka mig på det där med rejsning själv.
Fast jag skulle vara så pinsamt sist så jag hoppar nog det... :näsblod

Jag kommer nästan alltid sist, man vänjer sig :hihi

Tycker verkligen du ska testa på det. Roligaste jag tagit mig för någonsin. :tummenupp

Barrett skrev:
Jag kommer nästan alltid sist, man vänjer sig :hihi

Tycker verkligen du ska testa på det. Roligaste jag tagit mig för någonsin. :tummenupp

Kostar en fasanfullt massa pengar...

Men jag har det i bakhuvudet, kan ju vara kul för dig att ha nån att köra om´, om inte annat :D

Lartes skrev:
Kostar en fasanfullt massa pengar...

Men jag har det i bakhuvudet, kan ju vara kul för dig att ha nån att köra om´, om inte annat :D

Pengar löser sig alltid (eller aldrig?). Det går leva på gröt & nudlar om inte annat, det går intala sig att det faktiskt ÄR gott :fakta

Behöver ju inte kosta många kronor heller. Beror på vilken nivå man lägger det på.

Barrett skrev:
Pengar löser sig alltid (eller aldrig?). Det går leva på gröt & nudlar om inte annat, det går intala sig att det faktiskt ÄR gott :fakta

Behöver ju inte kosta många kronor heller. Beror på vilken nivå man lägger det på.

Kanske till nästa säsong isåfall, i höst ska jag plugga, då har jag verkligen inte råd...

Men det såg onekligen kuligt ut :tummenupp

Lartes skrev:
Kanske till nästa säsong isåfall, i höst ska jag plugga, då har jag verkligen inte råd...

Men det såg onekligen kuligt ut :tummenupp

Dåså...sälj touringhojen, skaffa en lite rejsigare, så ses vi i...låt säga 450-klassen nästa år på Ticksta :tummenupp. Jag hämtar upp dig med bussen å då menar jag inte 13meters partybussen 69:an alltså...kan ju bli den om jag blir oförskämt rik kommande år :fyllisar

Jag tycker att det var en kanondag. Visst var det lite saker som kan förbättras, men så är det på alla tävlingar oavsett arrangör så i det stora hela var upplägget skönt med en bra mix & jag ser fram mot utvecklingen på Ticksta. Potential & ideer finns.
Quadmotarderna & vi två hjul är en klockren mix då vi sträver åt samma håll vad gäller banor. Vi är många, vi är starka... :banana

/Mange

Last edited:
vad har Stambeck och Eifrem gjort då, vurpat i kval eller nått?
de borde vara med längre upp.

rejser skrev:
vad har Stambeck och Eifrem gjort då, vurpat i kval eller nått?
de borde vara med längre upp.

Ja de gjorde ju det... Ola kom igen men när Stambäck vurpade så gick det värre tyvärr... Nyckelben och handled var väl värst.
:(
Det drog ut en aning på tiden när det strulade med ambulans mm... :huvet
Synd för de inblandade... :( (Hoppas det gick bra för Quadrace-förarn som slog runt...nån som vet hur det gick?)

Själv så tycker jag att de skötte flaggningen kasst och egentligen så ska det inte ens vara godkänt på Trickstabanan med de där räckerna..
:kocko
Den är ju byggd för bilar och ska det köras motard där så ska de täckas mer än de 5m som de hade satt upp isolering på.

Annars så var det en bra och trevlig dag :) :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...